هنگ کنگ برای کاهش دموکراسی کرسی های منتخب را کاهش می دهد

هنگ‌کنگ: رهبر هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه با رونمایی از طرح‌هایی برای حذف اکثر کرسی‌های منتخب مستقیم در شوراهای محلی، آخرین نهادهای اصلی نمایندگی سیاسی که توسط مردم انتخاب می‌شوند، کمپینی را برای بستن چالش‌های دموکراتیک بیشتر تشدید کرد.
جان لی مدیر اجرایی گفت که اصلاحات پیشنهادی نسبت کرسی های منتخب مستقیم در سازمان در سطح شهرداری را از حدود 90 درصد در حال حاضر به حدود 20 درصد کاهش می دهد.
این حتی کمتر از سطح زمانی است که این نهادها برای اولین بار در دهه 1980 تأسیس شدند، زمانی که هنگ کنگ توسط بریتانیا اداره می شد.
او گفت که بقیه 470 کرسی توسط منصوبین دولت، روسای کمیته های روستایی و دیگرانی که توسط کمیته های محلی که توسط بسیاری از چهره های طرفدار تشکیلات تشکیل شده اند، انتخاب می شوند.
او گفت: «من موافق نیستم که شمارش خالص آرای انتخاباتی به معنای دموکراسی است. مکان های مختلف سیستم های خاص خود را دارند که باید تمام ویژگی ها و همه عناصر آن مکان را در نظر بگیرند.
تغییرات انتخاباتی برنامه ریزی شده به طور گسترده به عنوان بخشی از افزایش کنترل پکن بر سر مستعمره سابق بریتانیا که با بازگشت به چین در سال 1997 به آن وعده خودمختاری داده شد.
دو سال پیش، هنگ کنگ قوانین انتخاباتی خود را برای قوه مقننه خود اصلاح کرد و توانایی مردم برای رای دادن را به شدت کاهش داد و تعداد نمایندگان را افزایش داد. قانونگذاران طرفدار پکن تصمیم گیری برای شهر
در گذشته، رقابت برای کرسی‌های نمایندگان ناحیه شهر معمولاً توجه بین‌المللی کمی را به خود جلب می‌کرد، زیرا شوراها عمدتاً به امور شهرداری رسیدگی می‌کردند، مانند سازمان‌دهی پروژه‌های ساختمانی و اطمینان از درست بودن امکانات عمومی.
اما شوراهای آنها بعد از شهر اهمیت پیدا کردند اردوگاه طرفدار دموکراسی در آخرین نظرسنجی در اوج اعتراضات ضد دولتی در سال 2019 به پیروزی قاطع دست یافت.
بسیاری از شوراهای منطقه حامی دموکراسی در نهایت در سال 2021 استعفا دادند، پس از آن که مقامات یک شرط سوگند یاد کردند تا از آنها بخواهند با شهر بیعت کنند. استعفای دسته جمعی آنها در پی گزارش رسانه ها مبنی بر اینکه اعضای شورا ممکن است مجبور به بازپرداخت دستمزد خود در صورت رد صلاحیت از سمت خود شوند، صورت گرفت، که دولت در آن زمان آن را تایید یا رد نکرده بود.
منتقدان این الزام را بخشی از سرکوب گسترده تر جنبش دموکراسی خواه پس از اعتراضات گسترده و تصویب قانون گسترده امنیت ملی در سال 2020 دانستند.
لی گفت که استعفاها و سایر رد صلاحیت ها باعث شده است که فقط یک سوم از نمایندگان منتخب همچنان در شوراها کار کنند.
انتظار می رود که انتخابات بعدی شورای ولسوالی در اواخر سال جاری برگزار شود.