هنگ کنگ: هنگ کنگ 2000 حیوان را به دلیل مثبت شدن آزمایش کووید-19 معدوم می کند

هنگ کنگ: مقامات هنگ کنگ روز سه شنبه گفتند که حدود 2000 حیوان کوچک از جمله همستر را پس از مثبت شدن آزمایش ویروس چندین جونده در فروشگاه حیوانات خانگی که یک کارمند آلوده در آن کار می کرد، از بین خواهند برد.
به گفته یک مقام اداره کشاورزی، شیلات و حفاظت، این شهر همچنین فروش و واردات پستانداران کوچک از جمله همستر را متوقف خواهد کرد. این اقدام پس از آن انجام شد که کارمند فروشگاه پت شاپ روز دوشنبه برای نوع دلتا مثبت شد. تست کرونای چند همستر وارداتی از هلند در همان فروشگاه نیز مثبت شد.
اگرچه مقامات اذعان کردند که “هیچ مدرکی” مبنی بر اینکه حیوانات خانگی می توانند ویروس کرونا را به انسان منتقل کنند وجود ندارد، به عنوان یک اقدام احتیاطی، مشتریانی که بعد از 7 ژانویه از فروشگاه آسیب دیده همستر خریداری کرده بودند، ردیابی خواهند شد و مشمول قرنطینه اجباری خواهند شد.
آنها همچنین باید همسترهای خود را به مقامات تحویل دهند تا سرنگون شوند.
مقامات گفتند که تمام فروشگاه های حیوانات خانگی که همستر را در هنگ کنگ می فروشند باید فعالیت خود را متوقف کنند و حدود 2000 پستاندار کوچک از جمله همستر و چینچیلا به روشی انسانی معدوم خواهند شد.
مشتریانی که از 22 دسامبر در هنگ کنگ همستر خریداری کرده اند نیز تحت آزمایش اجباری قرار می گیرند و از آنها خواسته می شود تا زمانی که آزمایشات آنها منفی نشده است به انجمن مراجعه نکنند. اگر همسترهایشان مثبت شد، قرنطینه خواهند شد.
در حال حاضر، مقامات گفتند که انتقال بین انسان و حیوان را رد نمی کنند.
به طور جداگانه، پلیس هنگ کنگ دو مهماندار سابق هواپیما را به اتهام ترک خانه های خود در زمانی که باید به دلیل عفونت های احتمالی ویروس کرونا در انزوا می بودند، دستگیر کرد که بعداً تأیید شد.
این دو در 24 و 25 دسامبر از ایالات متحده وارد شدند. طبق بیانیه دولت که اواخر روز دوشنبه منتشر شد، در حالی که تحت نظارت پزشکی بودند، “فعالیت های غیرضروری” انجام داده بودند.
در حالی که در این بیانیه نام کارفرمای آنها ذکر نشده است، دستگیری ها پس از آن صورت گرفت که شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک اعلام کرد دو خدمه را به دلیل نقض پروتکل های ویروس کرونا اخراج کرده است. هر دو بعداً برای نوع omicron مثبت شدند.
کتای قبلاً گفت که اقدامات خدمه ای که پروتکل های ویروس کرونا را زیر پا گذاشته بودند “بسیار ناامید کننده” بود و بابت اختلال عذرخواهی کرد. این شرکت مجبور شد در ماه ژانویه پروازهای خود را – اعم از مسافری و باری – در میان محدودیت های تشدید شده ویروس کاهش دهد.
این دو به قید وثیقه آزاد شده اند و پرونده آنها در 9 فوریه در دادگاه رسیدگی می شود. اگر به دلیل نقض مقررات ضد بیماری همه گیر مجرم شناخته شوند، ممکن است تا 6 ماه حبس و جریمه تا 5000 دلار هنگ کنگ (642 دلار) محکوم شوند. .
هنگ کنگ با شیوع محلی اومیکرون دست و پنجه نرم می کند که به چندین خدمه Cathay Pacific که در بارها و رستوران های سرتاسر شهر شام خورده بودند و بعداً آزمایش نوع omicron مثبت شد، دست و پنجه نرم می کرد.
پیش از این در هنگ کنگ، برخی از خدمه هوایی و دریایی می توانستند تحت معافیت های قرنطینه ای در خانه منزوی شوند. مقررات تشدید شده در 31 دسامبر، اعضای خدمه را ملزم می کند تا برای حفظ سلامت عمومی، حدود یک هفته در یک هتل قرنطینه تعیین شده ایزوله شوند.