هنگ کنگ کووید-19: این چیزی است که وقتی آزمایش شما مثبت است اتفاق می افتد

او گفت: «فکر می‌کنم بدترین قسمت این است که نمی‌دانم چه زمانی می‌توانم بیرون بیایم. تقریباً احساس می‌کنید به مدرسه برگشته‌اید، با بیدار شدن و زمان خواب کنترل‌شده، (و) نمی‌توانید آنچه را می‌خورید کنترل کنید.»

در 19 دسامبر، چان از لندن به هنگ کنگ رفت تا کار جدیدی را شروع کند.

چان گفت که به طور کامل با یک واکسن تقویت کننده واکسینه شده است و چندین بار قبل از پرواز آزمایش کووید-19 منفی بوده است. او گفت که او از نظر روحی برای قرنطینه آماده بود، اما نه برای اتفاقات بعدی.

چان در بدو ورود به هنگ کنگ آزمایش اجباری کووید-19 را انجام داد و ساعت ها در فرودگاه منتظر ماند. نتیجه او “مثبت اولیه” مشخص شد، به این معنی که او باید آزمایش دیگری انجام دهد. سپس او را به یک منطقه محصور شده با یک تخت موقت منتقل کردند.

چان گفت: «این قطعا کمی شوک پوسته بود. “با انجام آزمایش های زیادی در هفته منتهی به پروازم، و همه آنها منفی بودند… هرگز فکر نمی کردم که در هنگام ورود آزمایشم مثبت شود.”

حدود 13 ساعت پس از فرود هواپیمای او، چان با آمبولانس برای آزمایش بیشتر به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل شد. بعداً تأیید شد که او دارای نوع Omicron است، اگرچه بدون علامت باقی ماند.

او گفت: “(من) آن احساس ترس را داشتم، جایی که شما به آن می روید، “اوه، خدا، حالا قرار است چه اتفاقی بیفتد؟” من قطعاً احساس می‌کردم که کاملاً در دام افتاده‌ام… شما نمی‌توانید فقط بگویید، “من می‌خواهم به پرواز برگردم و به جای دیگری بروم.” شما واقعاً در آنجا گیر افتاده اید، بنابراین این احساس بسیار ترسناکی بود.”

این فقط مسافران نیستند که در صورت مثبت بودن آزمایش کووید-19 در هنگ کنگ با بستری شدن نامحدود در بیمارستان روبرو می شوند.

هنگ کنگ اولین خوشه Omicron را گزارش می دهد که شهر به استقبال سال نو می رود

در روزهای اخیر، هنگ کنگ تعدادی از موارد Omicron را در یک خوشه مرتبط با خدمه هواپیما شناسایی کرده است – که یک رشته تقریباً سه ماهه هیچ گونه عفونت کووید قابل انتقال محلی را شکست. مبتلایان تایید شده نیز به بیمارستان اعزام شده اند.

در همین حال، صدها نفر از جمله بیش از 20 نفر از کارکنان رستوران که تماس نزدیک موارد مثبت به حساب می‌آیند، برای 21 روز انزوا و آزمایش‌های گسترده به کمپ دولتی فرستاده شده‌اند. هر گونه نتیجه مثبت به معنای انتقال به بیمارستان است.

هرکسی که در روزهای اخیر تقریباً در همان زمان در محل موارد مثبت حضور داشته باشد نیز دستور داده شده است که آزمایش دهند، در حالی که چندین ساختمان مسکونی مرتبط با خوشه به طور موقت برای آزمایش انبوه قفل شده اند.

با افزایش ترس از انتقال محلی Omicron، کری لام، رهبر هنگ کنگ، روز سه شنبه گفت که از سرگیری سفرهای عادی بین شهر و سرزمین اصلی چین “باید مدتی دیگر منتظر ماند.”

درست قبل از ظهور خوشه، لام مجدداً موضع هنگ کنگ در برابر کووید صفر را تأیید کرد.

او در بیانیه ای در 28 دسامبر گفت: «هنگ کنگ اقدامات بسیار سخت گیرانه ای را برای محافظت در برابر واردات موارد به منظور حفظ عفونت محلی در نظر گرفته است. در مقابل هجوم شدید Omicron، ما باید هوشیارتر باشیم.»

یکی از کارکنان در 29 نوامبر 2021 از سالن متروکه ورودی فرودگاه هنگ کنگ عبور می کند.

در بیمارستان گیر کرده است

به گفته مقامات هنگ کنگ، حداقل دوره ایزوله برای افرادی که تست کووید-19 مثبت می شود – حتی اگر بدون علامت باشند – نزدیک به یک ماه است. آنها باید حداقل 10 روز در بیمارستان بمانند و تا زمانی که آزمایش دو بار متوالی منفی نشوند اجازه خروج ندارند – هر چقدر هم که طول بکشد.

اما حتی دوبار منفی بودن تست به این معنی نیست که می توانید به خانه بروید. پس از آن، افراد تحت دستور حبس به مدت 14 روز دیگر به یک مرکز انزوا منتقل می شوند.

پس از رسیدن به بیمارستان، چان به همراه دو مسافر دیگر که آزمایش آنها مثبت بود، در بخش انزوا قرار گرفت. او به مدت 24 ساعت شبانه روز در اتاق خود محبوس است و هوای تازه یا ورزش در فضای باز ندارد.

روز او از روال مشخص شده توسط بیمارستان پیروی می کند. در ساعت 8 صبح، او با صدای جیر جیر در سیستم اعلان عمومی و اعلامیه ای که به او یادآوری می کند که چیزهای حیاتی خود را بگیرد از خواب بیدار می شود.

یک وعده غذای بیمارستانی هنگ کنگ برای کسانی که پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19 در زندان هستند.

او وعده های غذایی ارائه شده توسط بیمارستان را در زمان های مشخص دریافت می کند. در این بین، او روز خود را با خانواده و دوستان خود در رسانه های اجتماعی و تماشای نتفلیکس می گذراند.

او گفت: “من می توانم بگویم احتمالا اوایل یا اواسط بعد از ظهر سخت ترین زمان روز بود.” صبح‌ها، ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنید. اما زمانی که ناهار فرا می‌رسد، همان زمانی است که می‌روید، «من واقعاً نمی‌دانم قرار است چه کار کنم».

در حالی که او گفت که پزشکانش حرفه ای بوده اند، آنها نمی توانند به او بگویند که چه زمانی می تواند مرخص شود. او گفت: “همه اینها به زمانی بستگی دارد که من آزمایش مثبت را متوقف کنم و سپس شمارش معکوس نهایی را از آن نقطه شروع کنند.”

داریل چان نمی داند چه زمانی پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19 در هنگ کنگ به او اجازه خروج از بیمارستان داده خواهد شد.

عوارض روانی انزوا

از زمان شروع همه‌گیری، هنگ‌کنگ بیش از 12600 مورد ابتلا و 213 مورد مرگ و میر را تأیید کرده است، طبق آمار دولتی – بسیار کمتر از بسیاری از شهرهای با وسعت نسبی در سایر نقاط جهان.

اما در حالی که رویکرد صفر کووید آن ساکنان را از افزایش بستری شدن در بیمارستان محافظت کرده است، شهر با تردید در واکسن دست و پنجه نرم کرده است — علیرغم اینکه واکسن رایگان برای ساکنان بالای 3 سال در دسترس است. تا به امروز، کمتر از 70 درصد از جمعیت 7.5 میلیونی هنگ کنگ دو دوز کامل مصرف کرده اند.

جذب به ویژه در میان سالمندان کم بوده است، گروهی که بیشترین خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید-19 را دارند.

شرکت هواپیمایی شاخص هنگ کنگ می گوید قوانین سختگیرانه قرنطینه جدید می تواند باعث
در عوض، هنگ کنگ به محدود کردن تجمعات گروهی، ماسک های اجباری در ملاء عام، ردیابی، ردیابی، آزمایش و محدود کردن تماس های نزدیک و موارد مشکوک – به علاوه اقدامات سخت مرزی و قرنطینه ای خود متکی است.

در بیانیه ای در 29 دسامبر، دولت هنگ کنگ تکرار کرد که اقدامات سختگیرانه خود در اینجا باقی مانده است – از جمله تأسیسات قرنطینه در مقیاس بزرگ خود.

در این بیانیه آمده است: «اخیراً وضعیت اپیدمی جهانی به دلیل نوع Omicron به طور قابل توجهی بدتر شده است. “دولت باید برای جلوگیری از شیوع موج پنجم یا همه گیری در جامعه هوشیار بماند. پس از بررسی جامع و محتاطانه وضعیت، دولت لازم می داند که تمام اتاق های PBQC را رزرو کند. [Penny’s Bay Quarantine Centre] برای رسیدن به هدف قرنطینه.”

علیرغم موفقیت این شهر در جلوگیری از کووید-19، کارشناسان می گویند که دوره های طولانی قرنطینه اغلب به بهای سلامت روان افراد محدود می شود.

دکتر الیزابت وونگ، روانپزشک هنگ کنگی گفت: «به طور کلی، احساس انزوا، اضطراب و در برخی موارد شدید، حتی استرس پس از سانحه افزایش می یابد.

او افزود، با این حال، نکاتی برای حفظ سلامت روان وجود دارد.

وونگ گفت: “چند ترفندهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید، مانند اینکه مطمئن شوید روز خود را کاملاً واضح برنامه ریزی می کنید.” “بنابراین شما زمان استراحت و زمان کار دارید… و تا جایی که می توانید، نوعی ورزش را در روز بگنجانید.”

در 22 دسامبر 2021، افرادی که ماسک به صورت دارند از خیابانی در منطقه پرجمعیت مونگ کوک هنگ کنگ عبور می کنند.

او گفت، به جای اینکه قرنطینه را یک مجازات بدانند، افرادی که این تجربه را تجربه می کنند ممکن است آن را یک عمل نوع دوستی نیز بدانند. او افزود: “شما برای جامعه کار خوبی انجام می دهید.”

اما با طولانی شدن دوره انزوای نامحدود او، چان گفت که نگران سلامت روان خود است.

“من سعی می‌کنم آن را منطقی کنم، فکر می‌کنم فقط با گذر از فرآیندها می‌دانم که چیزهای خاصی وجود دارد که می‌توانید و نمی‌توانید تغییر دهید… تنها چیزی که می‌توانم تغییر دهم این است که چگونه به آن برخورد می‌کنم و با خودم چه می‌کنم. زمان” او گفت.

او افزود: “بهترین بخش آن، حدس می‌زنم، این است که بتوانیم چیزها را از منظر دیگری ببینیم.” “(من) سعی می کنم آن را به چیزی مفید تبدیل کنم، چیز جالبی که امیدوارم روزی به گذشته نگاه کنم و آن زمان را به یاد بیاورم که X روز در اتاق بیمارستان نشستم.”