هیئت در 6 ژانویه قرار است در مورد تحقیر کردن مارک میدوز رای دهند

واشنگتن: در حالی که قانونگذاران جزئیات جدیدی را درباره هزاران ایمیل و متنی که وی به کمیته تحویل داده است، منتشر می کنند، هیئت مجلس نمایندگان که در مورد شورش کنگره 6 ژانویه تحقیق می کند، قرار است اتهامات توهین آمیز را علیه مارک میدوز، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، در روز دوشنبه توصیه کند.
در طرح پرونده رای تحقیرآمیز، هیئت 9 نفره گزارشی 51 صفحه‌ای را در غروب یکشنبه منتشر کرد که جزئیات سؤالات خود را در مورد اسنادی که قبلاً ارائه کرده است – شامل 6600 صفحه سوابق گرفته‌شده از حساب‌های ایمیل شخصی و حدود 2000 متن را منتشر کرد. پیام ها.
این هیئت اسناد را منتشر نکرد اما برخی از آنها را شرح داد. این گزارش جزئیاتی درباره تلاش‌های میدوز برای کمک به دونالد ترامپ برای براندازی شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری، ارتباطات با اعضای کنگره و سازمان‌دهندگان تظاهراتی که صبح روز قیام برگزار شد و پیام‌های دیوانه‌وار میان دستیاران و دیگران در زمان وقوع حمله خشونت‌آمیز در آن روز ارائه می‌کند. .
این هیئت می‌گوید که همچنین می‌خواهد درباره اینکه آیا ترامپ درگیر بحث‌هایی درباره واکنش گارد ملی بوده است یا خیر، که با تشدید خشونت‌ها و ضرب و شتم بی‌رحمانه پلیس محافظ ساختمان کنگره، ساعت‌ها به تعویق افتاد، اطلاعات بیشتری کسب کند.
در این گزارش آمده است که اسناد ارائه شده توسط Meadows نشان می دهد که او ایمیلی را به یک فرد ناشناس ارسال کرده و گفته است که نگهبان برای “حفاظت از افراد طرفدار ترامپ” حضور خواهد داشت و تعداد بیشتری در حالت آماده به کار در دسترس خواهد بود. کمیته جزئیات بیشتری در مورد ایمیل ارائه نمی دهد.
این کمیته در این گزارش می‌گوید که دستیار ارشد سابق ترامپ در کاخ سفید «به‌گونه‌ای منحصربه‌فرد برای ارائه اطلاعات کلیدی قرار دارد، زیرا نقشی رسمی در کاخ سفید و نقش غیررسمی مرتبط با کمپین انتخاب مجدد ترامپ داشته است».
رای تحقیر آمیز پس از بیش از دو ماه مذاکره با میدوز و وکیلش و در شرایطی که هیئت نیز برای به دست آوردن اطلاعات از برخی دیگر از دستیاران ارشد ترامپ مانند متحد دیرینه اش استیو بنن تلاش کرده است، صادر می شود. مجلس نمایندگان در ماه اکتبر به پیشنهاد اتهامات علیه بنن رای داد و وزارت دادگستری ماه گذشته او را به دو مورد توهین متهم کرد.
هدف این هیئت ایجاد جامع‌ترین سابقه حمله خشونت‌آمیز تاکنون است، که در آن صدها نفر از حامیان ترامپ با خشونت از کنار افسران مجری قانون گذشتند، به ساختمان کنگره نفوذ کردند و گواهی پیروزی بایدن را قطع کردند. شهادت میدوز می تواند کلیدی باشد، زیرا او در آن زمان دستیار ارشد ترامپ بود و در حالی که آشوبگران به ساختمان حمله کردند در کاخ سفید همراه او بود.
رئیس کمیته، نماینده دموکرات، بنی تامپسون از می سی سی پی، رای گیری را هفته گذشته پس از عدم حضور میدوز در مراسم تحلیف خود برنامه ریزی کرد. در متنی از آن جلسه که روز یکشنبه منتشر شد، یکی از اعضای هیات تحقیقاتی به جزئیات چندین سوالی که می‌پرسیدند، پرداخت. بسیاری از پرسش‌ها بر تلاش‌های ترامپ برای براندازی انتخابات در هفته‌های قبل از شورش متمرکز است، از جمله دسترسی میدوز به ایالت‌ها و ارتباطات او با اعضای کنگره.
کارکنان کمیته گفتند که با میدوز در مورد ایمیل‌های “به رهبری وزارت دادگستری در 29 و 30 دسامبر 2020 و 1 ژانویه 2021، تشویق به تحقیقات در مورد مظنون به تقلب در رای دهندگان” مصاحبه می‌کردند، حتی اگر مقامات انتخاباتی و دادگاه‌های سراسر کشور این کار را انجام داده بودند. ادعاها را رد کرد.
این هیئت گفت که میدوز، نماینده سابق جمهوری خواه از کارولینای شمالی، همچنین پیام های متنی ارسال شده به و از اعضای کنگره را “قبل، در حین و پس از حمله به ساختمان کنگره ایالات متحده، در حین و پس از حمله به ساختمان کنگره آمریکا ارسال کرد. یکی از تبادل نظر با یک قانونگذار مربوط به تلاش برای تماس با قانونگذاران ایالتی بود. در مورد انتخابات چون POTUS می خواهد با آنها چت کند.” POTUS مخفف رئیس جمهور ایالات متحده است.
کمیته گفت، در یک تبادل متنی با یک سناتور ناشناس، میدوز گفت که ترامپ معتقد است که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور، قدرت رد انتخاب‌کنندگان در نقش خود را برای صدور گواهینامه دارد. پنس طبق قانون از آن قدرت برخوردار نبود، زیرا وظیفه معاون رئیس جمهور عمدتا تشریفاتی است.
کمیته گفت، در متن های دیگری که در روز حمله ارسال شد، همکاران سابق میدوز او را تشویق کردند که ترامپ را مجبور به جلوگیری از خشونت کند. به طور مشابه، در مبادله با یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات صبح آن روز – جایی که ترامپ به حامیانش گفت «مثل جهنم بجنگید» – سازمان‌دهنده به میدوز گفت که آنها «به شدت» به راهنمایی او نیاز دارند زیرا همه چیز «دیوانه‌شده» شده است.
میدوز، که با استناد به ادعای ترامپ مبنی بر امتیاز اجرایی، از سؤالات کمیته امتناع کرده است، از هیئت شکایت کرده و از دادگاه خواسته است که دو احضاریه را که به گفته او «بیش از حد گسترده و بیش از حد سنگین» هستند، باطل کند. این شکایت، کمیته را متهم می کند که با صدور احضاریه ای به ورایزون برای سوابق تلفن همراهش، بیش از حد دست به کار شده است.
تامپسون و نایب رئیس جمهوریخواه کمیته، لیز چنی، نماینده وایومینگ، گفتند که این شکایت “در کاهش سرعت تحقیقات کمیته منتخب یا جلوگیری از دریافت اطلاعات مورد نظر ما موفق نخواهد بود.”
این هیئت قبلاً با تقریباً 300 شاهد مصاحبه کرده است و قانونگذاران می گویند که در اوایل سال آینده یک سری جلسات استماع را برنامه ریزی کرده اند تا بسیاری از یافته های خود را علنی کنند.
رای مورد انتظار این هیئت برای توصیه به اتهام توهین به کنگره، موضوع را به مجلس نمایندگان ارسال می کند، که احتمالاً این اقدام را تأیید می کند و میدوز را در معرض تعقیب کیفری وزارت دادگستری قرار می دهد.