هیئت منصفه ایالات متحده، دونالد ترامپ، نویسنده ای جین کارول را مورد آزار جنسی قرار داد

نیویورک: دونالد ترامپ از نویسنده مجلات سوء استفاده جنسی کرد ای. جین کارول در دهه 1990 و سپس او را با دروغگو خواندن او بدنام کردند. رئیس جمهور آمریکا یک شکست قانونی به عنوان او کمپین ها در سال 2024 دوباره قدرت را در دست بگیرد.
هیئت منصفه 9 نفره در دادگاه فدرال منهتن حدود 5 میلیون دلار غرامت و غرامت جزایی تعیین کرد.
هیئت منصفه کمتر از سه ساعت به بحث پرداختند. این انکار ترامپ مبنی بر تعرض او به کارول و حکم به نفع او را رد کرد. برای مسئول دانستن او، هیئت منصفه متشکل از شش مرد و سه زن باید به اتفاق آرا رای می دادند.
کارول 79 ساله در طول دادگاه مدنی شهادت داد که ترامپ 76 ساله در سال 1995 یا 1996 در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در منهتن به او تجاوز کرد و سپس با نوشتن پستی در اکتبر 2022 در پلتفرم Truth Social خود به شهرت او آسیب رساند. ادعاها یک “کار کلاهبرداری کامل”، “یک دروغ” و “یک دروغ” بود.
رئیس جمهور آمریکا از سال 2017 تا 2021، ترامپ در نظرسنجی ها برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان پیشتاز است و توانایی عجیبی در مقابله با مناقشاتی که ممکن است دیگر سیاستمداران را غرق کند، نشان داده است.
در فضای سیاسی قطبی شده آمریکا بعید به نظر می رسد که حکم مدنی بر حامیان اصلی ترامپ که مشکلات حقوقی او را بخشی از تلاش هماهنگ مخالفان برای تضعیف ترامپ می دانند، تأثیر بگذارد.
مردمی که مخالف ترامپ هستند همینطور خواهند ماند، رای دهندگان اصلی طرفدار ترامپ تغییر نخواهند کرد و من فکر نمی‌کنم افراد دوسوگرا تحت تأثیر این نوع چیزها قرار بگیرند. چارلی گرو، استراتژیست جمهوری خواه در پنسیلوانیا.
او گفت که هرگونه تأثیر منفی احتمالاً کوچک و محدود به زنان حومه شهر و جمهوری خواهان میانه رو است.
هیئت منصفه موظف شدند تصمیم بگیرند که آیا ترامپ به کارول تجاوز کرده، مورد آزار جنسی قرار داده یا به زور لمس کرده است یا خیر، که هر یک از این موارد می تواند ادعای او را مبنی بر تجاوز جنسی برآورده کند. از آنها به طور جداگانه پرسیده شد که آیا ترامپ به کارول بدنام کرده است یا خیر.
از آنجایی که این یک پرونده مدنی بود، ترامپ با هیچ عواقب کیفری روبرو نیست. کارول به دنبال خسارت مالی نامشخصی بود.
تیم حقوقی ترامپ تصمیم گرفتند دفاعی را ارائه نکنند، زیرا اعضای هیئت منصفه متوجه شدند که کارول نتوانسته است یک پرونده متقاعدکننده را مطرح کند.
ترامپ گفته بود که کارول، ستون نویس سابق مجله ال و یک دموکرات ثبت شده، این اتهامات را مطرح کرد تا بتواند فروش کتاب خاطرات سال 2019 خود را افزایش دهد و از نظر سیاسی به او آسیب برساند.
از آنجایی که پرونده در دادگاه مدنی بود، کارول موظف شد ادعای تجاوز خود را با “تعداد شواهد” – به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد – به جای استاندارد بالاتری که در پرونده های جنایی “اثباتی فراتر از شک معقول” استفاده می شود، اثبات کند. کارول برای اثبات ادعای افترا باید “شواهد روشن و قانع کننده” را نشان می داد.
در این محاکمه شهادت دو زن ارائه شد که گفتند ترامپ دهه‌ها پیش آنها را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.
ناتاشا استینوف، خبرنگار سابق مجله پیپل به هیئت منصفه گفت که ترامپ در سال 2005 او را در باشگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا گرفتار کرد و به زور او را برای “چند دقیقه” بوسید تا اینکه یک پیشخدمت حمله ادعایی را قطع کرد. زن دیگری به نام جسیکا لیدز شهادت داد که ترامپ در پروازی در سال 1979 او را بوسید، دستش را زد و دستش را روی دامن او گذاشت.
اعضای هیئت منصفه همچنین گزیده‌هایی از ویدیوی «دسترسی به هالیوود» در سال 2005 را شنیدند که در آن ترامپ می‌گوید زنان به او اجازه می‌دهند «آنها را از بیدمشک بگیرد».
ترامپ در ویدئویی که در اکتبر 2022 در دادگاه پخش شد، گفت: «از نظر تاریخی، در مورد ستارگان این درست است… اگر به میلیون‌ها سال گذشته نگاه کنید. او بارها اتهامات مربوط به آزار جنسی را رد کرده است.
روبرتا کاپلان، وکیل کارول، روز دوشنبه در جلسه پایانی جلسه به هیئت منصفه گفت که ویدئوی سال 2005 دلیلی است بر اینکه ترامپ به کارول و سایر زنان حمله کرده است.
محاکمه فدرال، به ریاست قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان، که با وکیل کارول ارتباطی ندارد، در 25 آوریل آغاز شد. قاضی با استناد به منحصر به فرد بودن یک پرونده مدنی علیه رئیس جمهور سابق، تصمیم گرفت که نام، آدرس و محل کار اعضای هیئت منصفه مخفی نگه داشته می شوند.
کارول شهادت داد که در حالی که ترامپ در حال خرید هدیه برای یک زن دیگر بود، در خانه برگدورف به او برخورد کرد. کارول گفت که موافقت کرده است که به ترامپ در انتخاب یک هدیه کمک کند و آن دو قبل از اینکه او را به اتاق رختکن ببرد، سرش را به دیوار کوبیده و به او تجاوز کنند، به لباس زیر نگاه کردند. کارول شهادت داد که نمی‌توانست تاریخ دقیق یا سال وقوع تجاوز جنسی را به خاطر بیاورد.
کارول با سؤالاتی از سوی تیم حقوقی ترامپ مواجه شد که به اعتبار حساب او حمله می کردند، از جمله اینکه چرا او هرگز موضوع را به پلیس گزارش نکرده یا در طول حادثه ادعایی فریاد نزده است.
دو تن از دوستان کارول گفتند که او در آن زمان به آنها درباره تجاوز جنسی گفته بود، اما آنها را به مخفی کاری سوگند یاد کرد، زیرا می‌ترسید که ترامپ از شهرت و ثروت خود برای انتقام گرفتن از او استفاده کند.
کارول به هیئت منصفه گفت که در سال 2017 پس از اتهامات تجاوز جنسی علیه هاروی واینستین، تهیه کننده هالیوود که باعث شد تعداد زیادی از زنان گزارش هایی درباره خشونت جنسی توسط مردان قدرتمند ارائه دهند، تصمیم گرفت سکوت خود را بشکند. او در زمانی که ترامپ هنوز رئیس جمهور بود، حساب کاربری خود را منتشر کرد.
او گفت که انکار علنی ترامپ کار او را ویران کرد و کمپین آزار و اذیت آنلاین شرورانه توسط حامیانش از جمله پیام‌های مختلف تهدیدآمیز و پست‌های رسانه‌های اجتماعی را برانگیخت.
در حالی که ترامپ در دادگاه شهادت نداد، یک کلیپ ویدیویی از استیضاح اکتبر 2022 نشان داد که او در یک عکس سیاه و سفید در میان چند نفر در یک مراسم، کارول را با یکی از همسران سابقش اشتباه گرفته است.
ترامپ با اشاره به همسر دومش مارلا میپلز در این اظهارات گفت: این مارلا است. پیش از این ترامپ گفته بود که نمی‌توانست به کارول تجاوز کند، زیرا او «نوع او» نیست.
ترامپ از محاکمه کارول در ایمیل‌های جمع‌آوری کمک مالی به عنوان شواهدی برای آنچه که او به عنوان یک توطئه دموکرات برای آسیب سیاسی به او نشان می‌دهد، یاد کرده است.
پس از آن که در ماه مارس در نیویورک به اتهام جعل سوابق تجاری به دلیل پرداخت پول به یک ستاره فیلم های مستهجن قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 متهم شد، تعداد نظرسنجی های او بهبود یافت.
این کیفرخواست که در دادگاه ایالت نیویورک تنظیم شد، او را به اولین رئیس جمهور ایالات متحده در گذشته یا حال تبدیل کرد که مورد اتهام جنایی قرار گرفت. ترامپ خود را بی گناه دانسته و گفته است که این اتهامات دارای انگیزه سیاسی هستند.