هیئت پارلمان بریتانیا گفت که نشت آزمایشگاه ووهان منشا کووید-19 بیشتر است

لندن: یک زیست شناس مولکولی کانادایی روز چهارشنبه به اعضای فراحزبی پارلمان (نمایندگان مجلس) در کمیته علم و فناوری مجلس عوام گفت که نشت از آزمایشگاهی در منطقه ووهان چین در حال حاضر منشاء “محتمل تر” کووید است. 19 همه گیری جهانی
دکتر آلینا چان، متخصص در ژن درمانی و مهندسی سلول و یکی از نویسندگان “ویروسی: جستجوی منشاء کووید-19″، در جلسه شواهد پانل پارلمان در مورد تحقیقات علمی گفت که بیماری همه گیر ناشی از ویژگی منحصر به فرد است. ویروس کرونا “محل برش فورین” نامیده می شود که به موسسه ویروس شناسی ووهان مرتبط شده است.
چان در پاسخ به سوالی که توسط این پنل در مورد احتمال نشت آزمایشگاهی به عنوان منشاء بیماری همه گیر پرسیده شد، گفت: “در این مرحله منشاء آزمایشگاهی محتمل تر از منشاء طبیعی است”.
«همه ما موافقیم که یک رویداد مهم در بازار غذاهای دریایی هوانان رخ داد، این یک رویداد فوق‌العاده‌ای بود که توسط انسان‌ها ایجاد شد. هیچ مدرکی دال بر منشا حیوانی طبیعی ویروس در آن بازار وجود ندارد.»
چان در مورد سطح اطمینان خود مبنی بر اینکه جهان در نهایت می تواند منشأ واقعی کووید-19 را مشخص کند، گفت که این فقط یک مسئله زمان است.
«در حال حاضر برای افرادی که از منشأ این بیماری همه‌گیر اطلاع دارند، اظهار نظر بی‌خطر نیست. ممکن است پنج سال بعد، ممکن است 50 سال آینده باشد، اما ما در عصری زندگی می‌کنیم که در آن داده‌های زیادی جمع‌آوری و ذخیره می‌شود… ما فقط به یک تحقیق معتبر و سیستماتیک نیاز داریم.»
چان در مورد اینکه آیا ویروس قبل از نشت در آزمایشگاه اصلاح شده است، گفت: “ما از بسیاری از ویروس شناسان برتر شنیده ایم که منشاء مهندسی ژنتیکی این ویروس معقول است… و این شامل ویروس شناسانی می شود که خودشان تغییراتی در اولین SARS انجام داده اند. ویروس.
ما اکنون می دانیم که این ویروس یک ویژگی بسیار منحصر به فرد به نام محل برش فورین دارد که آن را به پاتوژن همه گیر تبدیل می کند. بنابراین، بدون این ویژگی، هیچ راهی وجود ندارد که باعث ایجاد این همه‌گیری شود.
اخیراً در ماه سپتامبر، پیشنهادی به بیرون درز پیدا کرد که نشان می‌داد دانشمندان از اتحاد EcoHealth با همکاری مؤسسه ویروس‌شناسی ووهان در حال توسعه این خط لوله برای وارد کردن مکان‌های جدید شکاف فورین، این تغییرات ژنتیکی، در ویروس‌های مشابه SARS در آزمایشگاه هستند.
چان تاکید کرد که این بار بر دوش دانشمندان مورد بحث است تا نشان دهند که کار آنها به ایجاد SARS-COV2، ویروسی که در پشت کووید-19 قرار دارد، منجر نشده است، و اینکه بررسی اسنادی که توسط اتحاد EcoHealth مستقر در ایالات متحده در دسترس است می‌تواند کلید را نگه دارید
از نویسنده همکار او، لرد مت ریدلی، نیز سوالات مشابهی در مورد نظریه نشت آزمایشگاهی پرسیده شد و او با اظهارات چان موافقت کرد که “به احتمال زیاد” علت این همه گیری است.
ما باید با این واقعیت روبرو شویم که پس از دو ماه منشاء سارس را از طریق بازارها شناختیم و پس از چند ماه منشاء مرس را از طریق شترها دانستیم. در این مورد، پس از دو سال، ما هنوز حتی یک حیوان آلوده را پیدا نکردیم که بتواند مولد این بیماری همه گیر باشد. این بسیار تعجب آور است.
ریدلی به همراه چان موافقت کردند که هر گونه نشت به احتمال زیاد یک “حادثه” است زیرا او سفر چند سال پیش دانشمندان را برای بازگرداندن ویروس‌های مشابه SARS برای آزمایش به ووهان دنبال کرد.
“این را باید جدی گرفت. مایه تاسف است که در سال 2020 یک تلاش کاملاً سیستماتیک برای تعطیل کردن این موضوع صورت گرفت.»
ریدلی افزود: “ما باید کشف کنیم تا بتوانیم از همه گیری بعدی جلوگیری کنیم. ما باید بدانیم که آیا باید کار در آزمایشگاه ها را تشدید کنیم یا اینکه آیا باید مقررات مربوط به فروش حیات وحش در بازارها را تشدید کنیم. در حال حاضر ما واقعاً هیچ کدام را انجام نمی دهیم.
ما همچنین باید بدانیم که از بازیگران بدی که در حال تماشای این قسمت هستند و فکر می‌کنند که راه انداختن یک بیماری همه‌گیر چیزی است که می‌توانند از آن فرار کنند، جلوگیری کنیم.»
ریچارد هورتون، سردبیر مجله پزشکی “The Lancet” نیز موافقت کرد که نظریه نشت آزمایشگاهی پشت کووید-19 یک “فرضیه ای است که باید جدی گرفته شود و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد”. سازمان بهداشت (WHO).
جلسه شواهد بخشی از تحقیقات کمیته علم و فناوری پارلمان بریتانیا در مورد “تکرارپذیری و یکپارچگی تحقیقات” است که انتظار می‌رود یافته‌های خود را در سال 2022 ارائه دهد.