واشنگتن نهمین ایالتی شد که فروش تفنگ های سبک AR-15 را در آمریکا ممنوع کرد

واشنگتن ایالت روز سه شنبه بسته ای از اقدامات کنترل اسلحه را تصویب کرد که شامل یک ممنوع کردن فروش تسلیحات نیمه اتوماتیک به سبک نظامی و نهمین آن است حالت برای پیوستن به تلاش ها برای جلوگیری از توزیع AR-15 و سایر قدرتمندها تفنگ ها اغلب در تیراندازی های دسته جمعی استفاده می شود. قوانین جدید واشنگتن را در ردیف ایالت هایی قرار می دهد که قوی ترین اقدامات کنترل اسلحه را در کشور دارند. آنها شامل یک دوره انتظار 10 روزه برای خرید اسلحه، الزامات آموزشی ایمنی اسلحه و مقرراتی هستند که به دادستان کل ایالت و مصرف کنندگان اجازه می دهد تا از تولیدکنندگان یا فروشندگان اسلحه تحت قوانین مزاحمت عمومی شکایت کنند، در صورتی که سهل انگاری اجازه دهند اسلحه های خود به دست خردسالان بیفتد یا به دست خردسالان بیفتد. «افراد خطرناک ”
طرفداران حقوق اسلحه به سرعت شکایتی را برای به چالش کشیدن تفنگ نیمه اتوماتیک تنظیم کردند و گفتند که این قانون حقوق متمم دوم را نقض می کند.
واشنگتن از جمله ایالت‌هایی است که عمدتاً توسط دموکرات‌ها رهبری می‌شود، و در حالی که این کشور همچنان با تیراندازی‌های جمعی مکرر دست و پنجه نرم می‌کند، قوانین اسلحه را در سال جاری تصویب کرده است. جمهوری‌خواهان در جهت مخالف حرکت کرده‌اند و قانون‌گذاران در چندین ایالت قوانینی را برای گسترش توانایی حمل سلاح‌های مخفی بدون مجوز و حذف مواردی مانند مناطق بدون اسلحه، بررسی‌های پیشینه و قوانین پرچم‌قرمز که امکان حذف اسلحه‌ها را فراهم می‌کنند، ارائه کرده‌اند. از افرادی که به نظر می رسد در معرض خطر بالای خشونت یا آسیب رساندن به خود هستند.
در حال حاضر حدود نیمی از ایالت‌ها به مردم اجازه می‌دهند که بدون مجوز اسلحه حمل کنند، در حالی که در سال 2020 تعدادشان 16 ایالت بوده است.
تفنگ های سبک AR-15 یک نقطه نگرانی خاص در میان طرفداران کنترل اسلحه بوده است، زیرا آنها اغلب سلاح انتخابی در تیراندازی های دسته جمعی بوده اند. اسلحه های گرم با ظرفیت بالا می توانند گلوله ها را با سرعتی بیشتر از یک تفنگ دستی شلیک کنند و در نتیجه صدمات شدیدتری را به همراه داشته باشند. در امضای قوانین جدید، فرماندار جی اینسلی گفت که هیچ هدف قانونی برای چنین سلاح هایی وجود ندارد. ایالت های دیگری که قوانین مشابهی را وضع کرده اند عبارتند از کالیفرنیا، هاوایی، ایلینوی و نیویورک.