وزارت امور خارجه: ایالات متحده اجازه می دهد تا از مصاحبه حضوری برای H-1B و سایر ویزاها تا سال 2022 چشم پوشی کند.

واشنگتن: وزارت امور خارجه روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده به افسران کنسولی خود اجازه می دهد تا از مصاحبه حضوری با H-1B و سایر متقاضیان ویزای غیر مهاجرتی خاص تا سال آینده چشم پوشی کنند تا به کاهش زمان انتظار ویزا کمک کند.
در بیانیه ای آمده است: «پاندمی کووید-19 منجر به کاهش عمیق ظرفیت پردازش ویزا در این وزارتخانه شد. با بازگشت سفرهای جهانی، ما این گام‌های موقت را برای پیشبرد تعهد خود برای کاهش ایمن و کارآمد زمان انتظار ویزا و حفظ امنیت ملی به عنوان اولویت خود برمی‌داریم.»
افسران کنسولی اکنون به طور موقت مجاز به چشم پوشی از مصاحبه حضوری برای نزدیک به دوازده دسته ویزا، از جمله افراد در مشاغل تخصصی (ویزاهای H-1B)، ویزا برای دانشجویان، کارگران موقت کشاورزی و غیرکشاورزی، بازدیدکنندگان تبادل دانشجو، همچنین ورزشکاران، هنرمندان و سرگرمی ها.
وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد که مجوز لغو مصاحبه حضوری را برای متقاضیانی که ویزای خود را در همان کلاس ویزا تمدید می کنند تا 48 ماه پس از انقضای ویزای قبلی، به طور نامحدود تمدید کرده است.
وزارت امور خارجه آمریکا در مارس 2020 کلیه خدمات روتین روادید را در اکثر کشورهای جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورده بود. در حالی که خدمات با ظرفیت محدود و بر اساس اولویت بازیابی شده است، به دلیل عقب ماندگی زیاد، زمان‌های انتظار چند ماهه برای قرار ملاقات‌های خاص ویزا همچنان ادامه دارد.