وزارت دادگستری آمریکا واحدی برای مقابله با تروریسم داخلی تشکیل می دهد

واشنگتن: یک مقام بلندپایه روز سه‌شنبه گفت که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور، در حال ایجاد واحد جدیدی در وزارت دادگستری برای مقابله با تروریسم داخلی در پی حمله مرگبار سال گذشته میلادی به کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا است.
متیو اولسن، دستیار دادستان کل بخش امنیت ملی این وزارتخانه، گفت: «ما با یک تهدید بزرگ از جانب افراط گرایان خشن داخلی روبرو هستیم – یعنی افرادی در ایالات متحده که به دنبال انجام اعمال جنایی خشونت آمیز برای پیشبرد اهداف اجتماعی یا سیاسی داخلی هستند. در جلسه استماع کمیته قضایی سنا گفت.
اولسن: “افراطی‌های خشونت‌طلب خانگی اغلب با ترکیبی از ایدئولوژی‌ها و نارضایتی‌های شخصی انگیزه می‌شوند. ما شاهد تهدید فزاینده‌ای از سوی کسانی بوده‌ایم که انگیزه‌های آنها دشمنی نژادی است، و همچنین کسانی که به ایدئولوژی‌های افراطی ضد دولتی و ضد اقتدار نسبت می‌دهند.” اضافه.
مریک گارلند، دادستان کل، در ماه می گذشته به قانونگذاران گفت که گروه های افراطی خشونت طلب داخلی، به ویژه برتری طلبان سفیدپوست، تهدیدی فزاینده برای ایالات متحده هستند.
اولسن گفت که واحد جدید در بخش امنیت ملی مستقر خواهد شد و تلاش خواهد کرد تا “اطمینان حاصل شود که این موارد به درستی رسیدگی شده و به طور موثر هماهنگ شده اند” در سراسر این وزارتخانه و سراسر کشور.
وزارت دادگستری علیه بیش از 725 نفر به دلیل شورش 6 ژانویه 2021 که در آن حامیان ترامپ به دنبال جلوگیری از تأیید شکست وی در برابر بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بودند، اتهامات جنایی ارائه کرده است. برخی از متهمان عضو یا مرتبط با گروه ها یا شبه نظامیان راست افراطی از جمله پسران مغرور، نگهبانان سوگند و سه درصد هستند.
یک مقام ارشد FBI در ماه نوامبر به کنگره گفت که این دفتر حدود 2700 تحقیق در رابطه با افراط گرایی خشونت آمیز خانگی انجام می دهد.