وزیر می‌گوید ممکن است «ایستگاه‌های پلیس چین» بیشتری در کانادا وجود داشته باشد

تورنتو: وزیر امنیت عمومی روز یکشنبه به یک ایستگاه تلویزیونی کانادا گفت که ممکن است «ایستگاه‌های پلیس چینی» بیشتری در کانادا فعالیت کنند، ماه‌ها پس از اینکه پلیس اعلام کرد در حال بررسی است که آیا از دو مرکز اجتماعی در مونترال برای ارعاب یا آزار و اذیت کانادایی‌های چینی استفاده می‌شود. اصل و نسب.
“من مطمئن هستم که [Royal Canadian Mounted Police] مارکو مندیچینو به دوره سوال CTV گفت: اقدامات مشخصی برای مختل کردن هرگونه مداخله خارجی در روابط با آن مراکز به اصطلاح پلیس انجام داده اند، و اگر ایستگاه های پلیس جدید ظاهر شوند و غیره، به اقدامات قاطعانه ادامه خواهند داد.” در یک مصاحبه
در ماه مارس، پلیس کانادا گفت که در حال بررسی مراکز در مونترال است. اوایل این ماه، Canadian Press گزارش داد که با وجود اظهارات وزیر مبنی بر بسته شدن تمام ایستگاه های مخفی در کانادا، این مراکز به طور عادی کار می کنند.
چین اتهامات مربوط به دخالت در امور کانادا را رد کرده است.
اظهارات مندیچینو به دنبال اخراج های دیپلماتیک متقابل توسط اتاوا و پکن است.
هفته گذشته کانادا اخراج شد ژائو وی، دیپلمات چینی پس از اینکه یک گزارش اطلاعاتی او را متهم کرد که قصد دارد یک قانونگذار کانادایی منتقد رفتار چین با اقلیت مسلمان اویغور را هدف قرار دهد.
روز بعد چین، جنیفر لین لالوند، دیپلمات کانادایی را از شانگهای اخراج کرد.
جاستین نخست وزیر کانادا ترودودولت این کشور تحت فشار بوده است تا مداخله مشکوک چین را سرکوب کند و تحقیقات عمومی را در این زمینه فراخواند. دولت او یک بازپرس ویژه را برای بررسی این موضوع تعیین کرده است.
رسانه های کانادایی گزارش های متعددی را با استناد به ادعاهای منابع اطلاعاتی ناشناس مبنی بر اجرای طرح هایی از سوی دولت چین برای مداخله در دو انتخابات اخیر کانادا منتشر کرده اند. پکن این اتهامات را رد کرده است.
ترودو گفته است که چین تلاش کرد در رای گیری های سال 2019 و 2021 مداخله کند اما این نتیجه را تغییر نداد.
ترودو هفته گذشته گفت که کانادا از اقدامات تلافی جویانه چین مرعوب نخواهد شد