ولودیمیر زلنسکی: یک کشته و 15 زخمی در حمله روسیه به کلینیک اوکراینی

رئیس جمهور اوکراین در حمله موشکی روسیه به یک درمانگاه در شهر دنیپرو در شرق اوکراین در روز جمعه حداقل یک نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند. ولودیمیر زلنسکی گفت.
او این حمله را جنایت علیه بشریت محکوم کرد وزارت دفاع اوکراین طبق کنوانسیون ژنو که نحوه رفتار با سربازان و غیرنظامیان را در جنگ تعیین می کند، آن را جنایت جنگی جدی خواند.
تصاویر ویدئویی ساختمانی ویران شده را نشان می دهد که دود از آن بیرون می ریزد و نیروهای امدادی به دنبال آن هستند. قسمت اعظم طبقه بالای ساختمانی سه طبقه و همچنین خودروهایی که در نزدیکی پارک شده بودند، آسیب زیادی دیده بود.
“یک حمله موشکی دیگر (روسیه)، جنایتی دیگر علیه بشریت.” زلنسکی در توییتر نوشت.
ساختمان‌های یک کلینیک روان‌شناسی و یک کلینیک دامپزشکی در شهر دنیپرو تخریب شد. تا کنون یک نفر کشته و 15 نفر زخمی شده‌اند.

روسیه اتهامات مکرر مبنی بر ارتکاب جنایات جنگی توسط سربازانش در اوکراین را رد کرده است.
مقامات اوکراین اوایل روز جمعه گفتند که پدافند هوایی 10 موشک و بیش از 20 پهپاد پرتاب شده توسط روسیه را در حملات شبانه به پایتخت کیف، دنیپرو و ​​مناطق شرقی سرنگون کرده است.
رویترز نتوانست این گزارش ها را تأیید کند.
روسیه که 15 ماه پیش تهاجم تمام عیار خود را به اوکراین آغاز کرد، بلافاصله در مورد حملات هوایی گزارش شده اظهار نظر نکرد اما گفت که اوکراین با موشک و یک پهپاد به دو منطقه در جنوب روسیه حمله کرده است.