ویرجیل آبلو، مدیر هنری لویی ویتون و بنیانگذار آف وایت، در 41 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

Virgil Abloh، طراح لباس مردانه تحسین شده برای لویی ویتون و بنیانگذار و مدیرعامل Off-White روز یکشنبه بر اثر سرطان درگذشت. او 41 سال داشت.

“ما با ناراحتی اعلام می کنیم که ویرجیل آبلو، پدر، شوهر، پسر، برادر و دوست بسیار فداکارمان درگذشت. از او همسر مهربانش شانون آبلو، فرزندانش لو ابلو و گری آبلو، خواهرش ادوینا ابلو به جای مانده است. پدر و مادرش نی و یونیس آبلو، و دوستان و همکاران بسیار عزیزش.”

“بیش از دو سال، ویرجیل شجاعانه با یک نوع نادر و تهاجمی سرطان، آنژیوسارکوم قلبی مبارزه کرد. او پس از تشخیص بیماری در سال 2019، جنگ خود را به طور خصوصی تحمل کرد، تحت درمان های چالش برانگیز متعدد، همه در حالی که سکان دار چندین موسسه مهم که شامل مد، هنر، و فرهنگ

عکس ویرژیل آبلو خارج از یک رویداد در پاریس در ژوئیه امسال.

عکس ویرژیل آبلو خارج از یک رویداد در پاریس در ژوئیه امسال. اعتبار: کریستین ویریگ/گتی ایماژ

Abloh یک چند خط فاصله واقعی بود — اول، و مهمتر از همه یک طراح مد، که قبل از تاریخ سازی به عنوان اولین کارگردان هنری سیاه پوست لویی ویتون، برچسب کالت لباس خیابانی Off-White را تأسیس کرد.

در لویی ویتون، او جمعیتی جوان‌تر را با مجموعه‌های لباس‌های مردانه به ارمغان آورد که مرزهای بین مد بالا و لباس‌های خیابانی را محو می‌کرد و همچنین مرزهای هنری را پیش می‌برد و هنجارهای جنسیتی را به چالش می‌کشید. برای مثال، زمانی که تیموتی شالامه در مراسم گلدن گلوب در سال 2019 آن را بر تن کرد، یک «سربند دوزی شده» درخشانی که او طراحی کرد، تبدیل به محل بحث فوری شد. نسخه‌های دیگر توسط مایکل بی. جردن و چادویک بوزمن ارائه شد.

یکی از بزرگترین میراث های آبلو که به خاطر همکاری های متقابل مشهور است، کمک او به دنیای کفش بود — تعیین استاندارد برای کفش های کتانی نوآورانه، در نسخه های بعدی طرح های Off-White x Nike.

کانیه وست و ویرجیل آبلو پس از نمایش لباس مردانه بهار و تابستان 2019 لویی ویتون به عنوان بخشی از هفته مد پاریس در 21 ژوئن 2018 در پاریس، فرانسه ژست می گیرند.

کانیه وست و ویرجیل آبلو پس از نمایش لباس مردانه بهار و تابستان 2019 لویی ویتون به عنوان بخشی از هفته مد پاریس در 21 ژوئن 2018 در پاریس، فرانسه ژست می گیرند. اعتبار: برتراند ریندوف پتروف/انتخاب فرانسوی/گتی ایماژ

او همچنین در دنیای موسیقی بزرگ بود و به عنوان یک دی جی پرکار، در مکان های موسیقی در سراسر جهان نواخت. به عنوان یکی از همکاران قدیمی کانیه وست، که اکنون با نام Ye شناخته می شود، به عنوان یک مدیر خلاق برای آژانس طراحی رپر Donda کار می کرد و برخی از جلدهای آلبوم Ye’s را طراحی می کرد. او به عنوان یک هنرمند و طراح مبلمان، با افرادی مانند مرسدس بنز در ساخت یک خودروی مفهومی هنری و IKEA در طیفی مطلوب با هدف افرادی که به خانه‌های اولشان نقل مکان می‌کنند، همکاری کرد.

ادای احترام یک شبه برای طراح فقید، که یکی از قدرتمندترین مردان سیاهپوست مد بود، در صنعتی که به‌طور بدنام فاقد تنوع بود، برگزار شد. دانیل دی، مدرس هارلم، معروف به داپر دن، در یک پست اینستاگرامی به این موضوع اشاره کرد و نوشت: «زندگی ویرژیل با نشان دادن توانایی‌های زندگی سیاه‌پوستان گواهی بر این بود که زندگی سیاه‌پوستان چقدر مهم است.

“راهپیمایی او او را به اوج مد لوکس رساند. ویرژیل به عنوان یک سرباز پا شروع کرد اما به عنوان ژنرال درگذشت.”

ادوارد انینفول، سردبیر بریتانیایی ووگ، او را در اینستاگرام «یک غول در میان مردان» نامید و نوشت که آبلو همیشه تلاش می‌کرد «درهای هنر و مد را برای نسل‌های آینده باز کند تا آنها – بر خلاف خودش، رشد کنند. در دنیایی خلاقانه با مردمی که خودشان را در آن منعکس می‌کنند.»

ویرجیل آبلو در سال 2016 در طرح میامی در مورد فلسفه طراحی خود صحبت می کند

مدل‌های Gigi Hadid و Hailey Bieber نیز در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شدند و دومی نوشت که آبلو «یک ذهن خلاق در یک نسل بود» که نگاه او به سبک خیابانی و مد را تغییر داد. همراه با پست اینستاگرام عکسی از بیبر در کنار آبلو بود که لباس عروس توری خود را در سال 2019 به صورت سفارشی طراحی کرد.

آماندا گورمن، شاعر، که لباسی پر جنب و جوش طراحی شده توسط آبلو را برای جلد Vogue خود در ماه مه پوشید، نوشت که از ملاقات با او و پوشیدن «چنین قطعه زیبایی که به افتخار مادربزرگ شما طراحی شده بود، مفتخر است».

“من می دانستم که در آن زمان افتخار پوشیدن یک طراح را تجربه می کنم که کارش فراتر از گذشته و حال است.”

گروه لوکس LVMH که مالک لویی ویتون است، درباره مرگ او توییت کرد و در بیانیه ای به نقل از رئیس LVMH برنارد آرنو نوشت: “همه ما پس از این خبر وحشتناک شوکه شده ایم. ویرژیل نه تنها یک طراح نابغه، یک رویا نیز بود، او همچنین بود. مردی با روحی زیبا و خرد بزرگ.”

LVMH داشت در ژوئیه امسال اکثریت سهام Off-White را در توافقی به دست آورد که همه طرف ها امیدوار بودند فصل جدیدی را آغاز کند.

آبلو در آن زمان گفت: «همچنین مفتخرم که از این مشارکت برای تعمیق تعهد دیرینه خود برای گسترش فرصت‌ها برای افراد مختلف و ایجاد برابری و مشارکت بیشتر در صنایعی که به آنها خدمت می‌کنیم، استفاده کنم. این یک پلتفرم جدید باورنکردنی است تا اختلالی را که با هم به دست آورده‌ایم به سطحی کاملاً جدید ببریم.»

آبلو، پسر مهاجران غنا، در سال 1980 در راکفورد، ایلینوی به دنیا آمد. او مدرک مهندسی عمران را از دانشگاه ویسکانسین مدیسون گرفت و مدرک کارشناسی ارشد معماری را در موسسه فناوری ایلینوی به پایان رساند. پایه‌ای که بعداً روی عملکرد گسترده‌تر او تأثیر گذاشت.

او در مصاحبه ای در سال 2020 به سی ان ان گفت: «مسیر حرفه ای من در طراحی به معنای چند رشته ای سنتی تر، در معماری و مهندسی قبل از اینکه در مد شروع کنم، شروع شد.

“من به کار خود به عنوان استعاره نگاه می کنم – آنچه می تواند در رشته های مختلف طراحی وجود داشته باشد، چگونه می توان یک زبان طراحی جدید را شکل داد، و با استفاده از تکنیک ها و تحقیقات مختلف، مخاطبان جوان تر را در بین نمادها درگیر کرد.”

آبلو در سال 2018 در میان 100 فرد تأثیرگذار مجله تایم قرار گرفت و موزه هنرهای معاصر شیکاگو نمایشگاهی از آثار «هنرمند و طراح ژانرخم» را در سال 2019 ارائه کرد.
قبل از مرگ نابهنگام خود، او در حال کار بر روی برنامه هایی برای یک شوی مد لویی ویتون در میامی، فلوریدا بود که همزمان با افتتاح یک فروشگاه جدید مردانه لویی ویتون در شهر بود. ارائه مجموعه بهار و تابستان 2022 او پیش خواهد رفت در ساعت 5:30 بعدازظهر سه شنبه 30 نوامبر، طبق به روز رسانی ارسال شده از حساب رسمی توییتر Louis Vuitton.