ویروس کرونا: پاکستان از افزایش ۴۶ درصدی آلودگی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد

اسلام آباد: پاکستان بیش از 3000 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را در روز پنجشنبه گزارش کرده است که در 24 ساعت گذشته جهش چشمگیر 46 درصد داشته است و طبق گفته های Omicron، بالاترین افزایش یک روزه در چهار ماه گذشته عمدتاً توسط نوع Omicron ایجاد شده است. داده های رسمی
داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط وزارت خدمات بهداشت ملی نشان می‌دهد که در روز پنجشنبه، 3019 مورد در مقایسه با 2074 مورد 24 ساعت قبل گزارش شده است. در نتیجه، نرخ مثبت نیز از 4.7 درصد در روز گذشته به 6.12 درصد افزایش یافته است.
آخرین باری که این کشور بیش از 3000 مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده بود، 15 سپتامبر سال گذشته بود.
این وزارتخانه گزارش داده است که تعداد موارد تایید شده به یک میلیون و 312 هزار و 267 نفر رسیده است، در حالی که پس از فوت پنج نفر دیگر در 24 ساعت گذشته، تعداد قربانیان به 28 هزار و 992 نفر رسیده است.
تا کنون یک میلیون و 260 هزار و 45 نفر به طور کامل بهبود یافته اند، اما وضعیت 651 نفر همچنان وخیم است.
تعداد موارد فعال از 17748 در روز دوشنبه به 23000 نفر افزایش یافته است.
موج پنجم همه‌گیری، که در اوایل ماه جاری پاکستان را درگیر کرد، توسط نوع Omicron ویروس کرونا هدایت می‌شود، وزارت خدمات بهداشت ملی، مقررات و هماهنگی، که یک وزارتخانه در سطح کابینه دولت پاکستان است و مسئولیت عمومی ملی را بر عهده دارد. سلامتی گفته است.
افزایش موارد جدید علیرغم اینکه پاکستان حداقل یک دوز واکسن کووید-19 را به بیش از 100 میلیون نفر تزریق کرده و بیش از 75 میلیون نفر را به طور کامل واکسینه کرده است، افزایش یافته است.
همچنین مرکز فرماندهی و عملیات کشور قرنطینه متمرکز را با اعمال فوری لغو کرده است.
ترتیبات قرنطینه متمرکز برای آزمایش آنتی ژن سریع (RAT) برای مسافران ورودی به سرعت لغو شده است. اکنون، همه مسافرانی که در بدو ورود به فرودگاه ها/ پایانه های مرزی مثبت تشخیص داده شده اند، به مدت 10 روز خود را ایزوله خواهند کرد (قرنطینه خانگی). ” آن گفت.
همه مسافران ورودی که در حال حاضر در مکان های متمرکز قرنطینه شده اند، بر این اساس جابجا می شوند.