پاتریوت: اوکراین منکر انهدام سامانه دفاع موشکی پاتریوت توسط روسیه است

اوکراین روز چهارشنبه تکذیب کرد که یک موشک مافوق صوت روسیه یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت ساخت آمریکا را در جریان حمله هوایی به کیف منهدم کرده است.
وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه پس از حمله هوایی شبانه به پایتخت اوکراین این ادعا را مطرح کرد. دو مقام آمریکایی بعداً گفتند که احتمالاً یک سیستم پاتریوت آسیب دیده است اما به نظر نمی رسد که منهدم شده باشد.
یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین به تلویزیون اوکراین گفت: می خواهم بگویم: نگران سرنوشت پاتریوت نباشید.
او احتمال الف موشک روسی “کینژال”. کوبیدن سیستم پاتریوت
وی گفت: «تخریب نظام با نوعی «کینژال» غیرممکن است.
سامانه پاتریوت یکی از مجموعه‌ای از واحدهای پدافند هوایی پیشرفته است که توسط غرب برای کمک به اوکراین در دفع حملات هوایی روسیه پس از تهاجم مسکو در سال گذشته ارائه شده است.
این یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های دفاع هوایی ایالات متحده، از جمله در برابر هواپیما، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک محسوب می‌شود و معمولاً شامل پرتابگرها به همراه رادار و سایر وسایل نقلیه پشتیبانی می‌شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، موشک کینژال را به‌عنوان دلیلی بر اینکه کشورش سخت‌افزار نظامی قدرتمندی در جهان دارد، تبلیغ می‌کند.
اوکراین گفت که شش نفر را سرنگون کرده است موشک های کینژال روز سه شنبه، اما روسیه این موضوع را رد کرد. مشخص نیست که اوکراین از کدام سلاح غربی استفاده کرده است پنتاگون هیچ نظر فوری نداشت.