پاتریوت: ایالات متحده سیستم های موشکی هدایت شونده پاتریوت را به اوکراین تحویل می دهد

کیو: وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه گفت کشورش سامانه‌های موشکی هدایت‌شونده پاتریوت ساخت آمریکا را که مدت‌ها هوس کرده بود دریافت کرده است. کیف امیدها به محافظت از آن در برابر حملات روسیه در طول جنگ کمک خواهد کرد. وزیر دفاع اوکراین گفت: امروز آسمان زیبای اوکراین ما امن تر می شود زیرا سامانه های پدافند هوایی پاتریوت وارد اوکراین شده است. الکسی رزنیکوف در یک توییت گفت. مقامات اوکراینی قبلاً گفته بودند که ورود سامانه‌های پاتریوت که واشنگتن با ارسال آنها در اکتبر گذشته موافقت کرد، تقویت بزرگی برای جنگ علیه تهاجم گسترده مسکو خواهد بود. پاتریوت می تواند هواپیماها، موشک های کروز و موشک های بالستیک کوتاه برد را هدف قرار دهد. روسیه از این تسلیحات برای بمباران اوکراین، از جمله مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی، به ویژه منبع تغذیه در زمستان استفاده کرده است.
رزنیکوف از مردم ایالات متحده، آلمان و هلند تشکر کرد، بدون اینکه بگوید چه تعداد سیستم تحویل داده شده است. وزیر خارجه آلمان آنالنا باربوک تحویل سیستم پاتریوت را به قانونگذاران در برلین در روز چهارشنبه تایید کرد.
رزنیکوف گفت که برای اولین بار هنگام بازدید از ایالات متحده در آگوست 2021، پنج ماه قبل از تهاجم تمام عیار توسط نیروهای کرملین، برای اولین بار سیستم های پاتریوت را درخواست کرده است. در آن زمان در ایالات متحده به او گفته شد که «غیرممکن است. پرسنل اوکراینی از آن زمان بر روی باتری پاتریوت آموزش دیده اند که می تواند به 90 سرباز برای کار و نگهداری آن نیاز داشته باشد. «مدافعان هوایی ما تا جایی که می توانستند بر (سیستم های پاتریوت) تسلط دارند. و شرکای ما به قول خود وفا کرده اند.» رزنیکوف در توییتر نوشت.