پارلمان اتریش در مورد دستور جهانی واکسن رای گیری می کند

وین: پارلمان اتریش قرار است روز پنجشنبه در مورد معرفی واکسن کووید-19 برای بزرگسالان، اولین واکسن در نوع خود در اروپا رای گیری کند.
دستور تهیه شده توسط دولت برای همه ساکنان اتریش 18 سال و بالاتر اعمال می شود، با معافیت برای زنان باردار، افرادی که به دلایل پزشکی نمی توانند واکسینه شوند و افرادی که در شش ماه گذشته از عفونت کروناویروس بهبود یافته اند. .
به نظر می رسد از تایید مطمئن شده است. ائتلاف حکومتی صدراعظم کارل نهمر، متشکل از حزب محافظه کار او خلق اتریش و سبزها، با دو حزب از سه حزب مخالف پارلمان بر روی این طرح کار کرد. حزب مخالف دیگر، حزب راست افراطی آزادی، به شدت با آن مخالف است.
برنامه این است که دستور واکسن در اوایل فوریه به قانون تبدیل شود. برای شروع، مقامات به هر خانواده نامه ای می نویسند تا آنها را از قوانین جدید مطلع کنند.
از اواسط ماه مارس، پلیس بررسی وضعیت واکسیناسیون افراد را در طی بررسی های معمول آغاز خواهد کرد. از افرادی که نمی توانند مدرکی مبنی بر واکسیناسیون ارائه کنند، به صورت کتبی از آنها خواسته می شود که این کار را انجام دهند و در صورت عدم ارائه تا 600 یورو (685 دلار) جریمه خواهند شد.
نهمر می‌گوید اگر مقامات پیشرفت واکسیناسیون کشور را ناکافی بدانند، سپس برای افرادی که واکسینه نشده‌اند، یادآوری ارسال خواهند کرد. اگر باز هم جواب نداد، برای مردم وقت واکسیناسیون فرستاده می شود و در صورت عدم رعایت آن جریمه می شوند. مقامات امیدوارند که نیازی به استفاده از آخرین اقدام نداشته باشند. در صورتی که افراد در مورد مجازات خود اعتراض کنند و مراحل رسیدگی کامل آغاز شود، جریمه ها ممکن است به 3600 یورو برسد.
قرار است این دستور تا پایان ژانویه 2024 به قوت خود باقی بماند. یک کمیسیون کارشناسی هر سه ماه یکبار در مورد پیشرفت واکسیناسیون به دولت و مجلس گزارش می دهد.
دولت در ابتدا در نظر داشت که این حکم برای همه ساکنان 14 سال و بالاتر اعمال شود، اما طی مشورت با مخالفان سیاسی و دیگران، آن را به 18 تغییر داد.
دولت اتریش همزمان با اعمال یک قرنطینه در ماه نوامبر و در بحبوحه نگرانی نسبت به پایین بودن نرخ واکسیناسیون اتریش برای اروپای غربی، طرح یک دستور جهانی واکسن را اعلام کرد. تا روز چهارشنبه، 71.8 درصد از جمعیت 8.9 میلیون نفری واکسینه شده بودند.
ولفگانگ موکشتاین، وزیر بهداشت روز یکشنبه گفت: «همه کارشناسان معتقدند که در پاییز آینده نیز به مصونیت کلی بالا در جمعیت نیاز خواهیم داشت». “با این دستور واکسن، ما در دستیابی به این درصدهای مهم اضافی در نرخ واکسیناسیون موفق خواهیم شد.”
برخی دیگر از کشورهای اروپایی دستورات واکسن را برای گروه های سنی یا حرفه ای خاص معرفی کرده اند. آلمان همسایه در حال بررسی یک مأموریت برای همه است، اما هنوز مشخص نیست که آیا، چه زمانی و به چه شکلی انجام خواهد شد.