پارلمان: پارلمان جدید یونان تشکیل می‌شود و تا روز دوشنبه منحل می‌شود

آتن: قانونگذاران تازه منتخب یونان روز یکشنبه سوگند یاد کردند اما مجلس که ممکن است آنها در اوایل روز دوشنبه، پیش از انتخابات جدید در 25 ژوئن، منحل شوند.
حکم دموکراسی نوینبا کسب 40.79 درصد آرا، 146 کرسی، پنج کرسی کمتر از اکثریت کلی مجلس 300 عضوی را به دست آورد. مخالف اصلی سیریزابا 20.07 درصد – تقریبا 11.5 امتیاز کمتر از انتخابات قبلی – 71 را به دست آورد. سوسیالیست وارد سوم شد
هیچ تلاشی برای تشکیل ائتلاف صورت نگرفت و رهبران سه حزب اصلی تقریباً به محض اینکه مأموریت خود را برای تشکیل دولت بازگرداندند.
جلسه ای که طبق قانون اساسی روز چهارشنبه با رئیس جمهور تعیین شده است کاترینا ساکلاروپولو و هر پنج رهبر احزاب حاضر در پارلمان صرفاً تأیید کردند که انتخابات دوم برگزار خواهد شد. یک دولت موقت به ریاست یک قاضی ارشد روز پنجشنبه سوگند یاد کرد.
انتخابات بعدی با سیستم متفاوتی برگزار خواهد شد.
نمایندگان مجلس صبح روز دوشنبه رئیس و معاونان را انتخاب خواهند کرد. پارلمان روز دوشنبه یا سه شنبه منحل خواهد شد که نشان دهنده آغاز مبارزات انتخاباتی است.
انتخابات جدید بر اساس سیستم متفاوتی برگزار می شود که بسته به عملکرد حزب برنده، پاداشی بین 25 تا 50 کرسی اعطا می کند.
اگرچه دموکراسی نوین محبوبیت آشکار است، اکثریت کلی به هیچ وجه خودکار نیست: هر چه تعداد احزاب در پارلمان بیشتر باشد، سهم آرای مورد نیاز برای اکثریت مطلق بالاتر خواهد بود.
در 21 مه، دو حزب دیگر به سختی از آستانه 3 درصد برای به دست آوردن نمایندگی پارلمانی عبور کردند. اگر آنها در 25 ژوئن وارد شوند، این می تواند امتیاز لازم برای برنده انتخابات را برای دستیابی به اکثریت کلی به حدود 39 درصد افزایش دهد.
مقامات دموکراسی نوین از رای دهندگان درخواست کردند که نتیجه را بدیهی تلقی نکنند و از خودداری کنند، در حالی که رهبران اپوزیسیون از مردم خواستند بال های دموکراسی نو را ببندند و از چشم انداز یک دولت محافظه کار همه جانبه اجتناب کنند.