پاول: جروم پاول، رئیس فدرال رزرو متعهد شد در دوره دوم با تورم مبارزه کند

واشنگتن: فشارهایی که قیمت ها را به بالاترین حد چند دهه اخیر سوق می دهد احتمالا تا اواسط سال ادامه خواهد داشت و بانک مرکزی ایالات متحده آماده پاسخگویی به این خطر است، اما سیاست گذاران متعهد هستند که توسعه اقتصادی را برای ارتقای اشتغال گسترش دهند. رئیس جروم پاول روز سه شنبه گفت.
پاول به قانونگذاران گفت: بزرگترین اقتصاد جهان روی پایه محکمی قرار دارد و با افزایش تورم و بهبود اشتغال، “اقتصاد دیگر به سیاست بسیار سازگارانه ای که توسط فدرال رزرو در پاسخ به همه گیری کووید-19 ارائه شده است نیاز ندارد یا نمی خواهد.” احتمال افزایش نرخ بهره در راه است.
افزایش قیمت خودرو، مسکن و غذا برای رئیس جمهور جو بایدن، که در ماه نوامبر از پاول برای ادامه سمت خود به عنوان رئیس فدرال رزرو برای چهار سال دیگر و همچنین لائل برینارد، فرماندار فدرال رزرو، یک همکار دموکرات، برای خدمت منصوب شد، به یک مسئولیت سیاسی تبدیل شده است. به عنوان نایب رئیس پاول.
در جلسه استماع نامزدی، پاول دوباره قول داد که بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای اطمینان از عدم تثبیت تورم بالا انجام خواهد داد.
اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که داده‌های دولتی که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، نشان می‌دهد که تورم سالانه قیمت مصرف‌کننده در ماه دسامبر به هفت درصد رسیده است که بالاترین سطح آن در 40 سال گذشته است، و این موضوع بر سوالات اعضای کمیته بانکی سنا غالب بود.
پاول گفت که تورم “بسیار نزدیک به بالای لیست” خطرات چشم انداز اقتصادی است و اذعان داشت که نرخ فعلی اکنون “بسیار بالاتر از هدف” است.
اما رئیس فدرال رزرو بیشتر افزایش قیمت ها را به “عدم تطابق” بین عرضه و تقاضا ناشی از غرغرهای لجستیکی جهانی نسبت داد، اگرچه سیاست گذاران نیز به دقت رشد دستمزدها را زیر نظر دارند.
وی گفت: “ما در مناطقی که عرضه محدود است، به ویژه در مورد کالاها، به ویژه در مورد کالاهایی مانند خودرو، تقاضای بسیار قوی داریم.” و افزود که بانک مرکزی انتظار دارد در ماه های آینده “به شرایط عادی عرضه بازگردد”.
اما “اگر شاهد ماندن تورم در سطوح بالا بیش از حد انتظار باشیم… از ابزارهای خود برای بازگرداندن تورم استفاده خواهیم کرد.”
فدرال رزرو در حال پایان دادن به برنامه محرک خرید اوراق قرضه است که در ماه مارس به پایان می رسد و انتظار می رود نرخ وام معیار را به زودی به صفر برساند.
در حالی که پاول تاکید کرد که سیاست گذاران در مورد زمان بندی یا افزایش نرخ تصمیم گیری نکرده اند، برخی از اقتصاددانان و حتی برخی از مقامات فدرال رزرو می گویند که اولین حرکت ممکن است در ماه مارس انجام شود.
پاول گفت: «زمان آن رسیده است که از تنظیمات اضطراری همه گیر فاصله بگیریم.
“بازار کار به سرعت در حال بهبود است” با کاهش نرخ بیکاری “تقریباً نزدیک به پایین ترین سطح نیم قرن اخیر” به 3.9 درصد در دسامبر.
پاول گفت، با این حال، حذف اقدامات محرک “نباید اثرات منفی” بر اشتغال داشته باشد.
او گفت که در واقع، بازگشت قیمت ها به حدود دو درصد هدف فدرال رزرو برای اطمینان از ادامه رشد اقتصاد ایالات متحده و جذب افراد بیشتری به نیروی کار، کلیدی است.
وی گفت: اکنون می بینیم که مزایای بزرگ یک بازار کار قوی می تواند برای کل جمعیت برای کل اقتصاد به ارمغان بیاورد، و افزود: «تورم بالا تهدیدی جدی برای دستیابی به حداکثر اشتغال و دستیابی به توسعه طولانی مدت است. می تواند آن را به ما بدهد.”
کسب‌وکارها در سراسر کشور از تلاش برای پر کردن موقعیت‌های باز شکایت کرده‌اند، و تعداد بی‌سابقه‌ای از کارگران مشاغل خود را ترک کرده‌اند، در حالی که سهم بزرگسالان از نیروی کار در ماه‌های اخیر به سختی کاهش یافته است، حتی با افزایش دستمزدها.
پاول اذعان کرد که مراقبت از کودکان یکی از عوامل پایین نگه داشتن نرخ مشارکت است، زیرا این صنعت نیز برای یافتن کارگر با مشکل مواجه شده است.