پاپ بندیکت شانزدهم اعتراف کرد که در جلسه ای درباره کشیش بدسرپرست هنگام مدیریت اسقف نشینی مونیخ حضور داشته است.

یک تحقیق مستقل در مورد سوء استفاده توسط روحانیون کاتولیک در اسقف اعظم مونیخ، جایی که بندیکت از سال 1977 تا 1982 اسقف اعظم بود، هفته گذشته گزارشی از جلسه نشان داد که وی در آن حضور داشته و انکار خود را به عنوان “به سختی قابل اعتماد” رد کرده است.

این اعتراف در بیانیه‌ای به خبرگزاری کاتولیک از طریق اسقف اعظم گئورگ گانسواین، دبیر خصوصی وی، بیان شد که گفت این اشتباه “به دلیل سوء نیت انجام نشده است”، بلکه “نتیجه یک اشتباه در پردازش سرمقاله بیانیه وی بوده است.” به تحقیقات مستقلی که توسط اسقف نشین مونیخ-فریزینگ انجام شده است.

گانسواین گفت که او برای این موضوع “بسیار متاسف است” و از او عذرخواهی کرد.

گانسواین گفت که بندیکت شانزدهم، که قبل از پاپ شدن به نام ژوزف راتزینگر شناخته می‌شد، قصد دارد بعداً بیانیه‌ای مفصل صادر کند و افزود که بندیکت خواستار درک این موضوع شد که بررسی کامل گزارش 1900 صفحه‌ای هنوز به زمان نیاز دارد.

در بیانیه آمده است که خواندن این گزارش تا کنون، او را از “شرم و درد ناشی از رنجی که بر قربانیان وارد شده است” پر کرده است.

بندیکت که اکنون 94 سال دارد، اولین پاپی در طی قرن ها بود که با کناره گیری در سال 2013 از سمت خود استعفا داد.

دوران تصدی او تحت الشعاع یک رسوایی آزار جنسی جهانی در کلیسای کاتولیک قرار گرفت و یافته های بازرسان – که اکنون مستقیماً او را در عدم پیشگیری و مجازات سوء استفاده دخیل می کند – شهرت پاپ سابق را تهدید می کند.