پاپ در سخنرانی جدید کریسمس پر از زینت خواستار فروتنی شد

رم: پاپ فرانسیس روز پنجشنبه از کاردینال‌ها، اسقف‌ها و بوروکرات‌های واتیکان خواست تا در این فصل کریسمس فروتنی را پذیرا باشند و گفت غرور، منفعت شخصی و “درخشش زره ما” زندگی معنوی آنها را منحرف می‌کند و مأموریت کلیسا را ​​فاسد می‌کند.
فرانسیس مانند گذشته از سخنرانی سالانه کریسمس خود استفاده کرد تا مدیران واتیکان را به خاطر نارسایی‌های اخلاقی و شخصی خود مورد سرزنش قرار دهد و به‌ویژه روحانیون مملو از غرور را محکوم کرد که به‌جای جست‌وجوی نیازمندترین‌ها، «به شدت» پشت سنت‌های کلیسای کاتولیک پنهان می‌شوند. با تواضع
همانطور که در گذشته، کاردینال ها و اسقف ها در حالی که به سخنرانی فرانسیس در تالار برکت گوش می دادند، رو به سنگ نشسته بودند، که در غیر این صورت با درختان کریسمس و پوانستیاهای درخشان تزئین شده بود.
فرانسیس به آنها گفت: “متواضع کسانی هستند که نه فقط به گذشته بلکه به آینده نیز توجه دارند، زیرا می دانند چگونه به آینده نگاه کنند، شاخه های خود را گسترش دهند و گذشته را با سپاسگزاری به یاد آورند.” از سوی دیگر، افراد مغرور به سادگی تکرار می‌کنند، سفت و سخت می‌شوند و خود را در آن تکرار محصور می‌کنند و نسبت به آنچه می‌دانند مطمئن هستند و از هر چیز جدیدی می‌ترسند، زیرا نمی‌توانند آن را کنترل کنند.»
پاپ گفت: افراد مغروری که اینقدر درون گرا هستند، درگیر منافع خود هستند.
او افزود: “در نتیجه، آنها نه از گناهان خود عبرت می گیرند و نه واقعاً پذیرای بخشش هستند. این یک فساد بزرگ است که به عنوان خیر پنهان شده است. ما باید از آن اجتناب کنیم.”
از زمان پاپ شدن در سال 2013، فرانسیس از سخنرانی کریسمس خود برای انتقاد از کوریا استفاده کرده است، همانطور که بوروکراسی سریر مقدس شناخته شده است، و “آلزایمر معنوی” را که برخی از اعضا از آن رنج می برند و مقاومتی که او در برابر تلاش های خود برای اصلاح و احیای نظام با آن مواجه شده بود محکوم کرده است. نهاد و کلیسای کاتولیک گسترده تر.
امسال نیز تفاوتی نداشت. فرانسیس یکی دیگر از کتک‌های علنی روحانیون واتیکان را که معمولاً توسط زیردستان خود و عموم وفاداران با نهایت احترام رفتار می‌کنند، به باد داد.
فرانسیس به آنها گفت که از پنهان شدن در پشت “زره” القاب خود دست بردارند و بدانند که آنها، مانند شخصیت کتاب مقدس نعمان، یک ژنرال ثروتمند و دارای نشان، جذامی هستند که نیاز به شفا دارند.
«داستان نعمان به ما یادآوری می‌کند که کریسمس زمانی است که هر یک از ما باید شهامتی پیدا کنیم تا زره خود را در بیاوریم، نقش‌های خود، شناخت اجتماعی و زرق و برق این جهان را کنار بگذاریم و فروتنی نعمان را بپذیریم. ” او گفت.
فرانسیس همچنین درخواست خود را از روحانیون سنت گرا تکرار کرد که از زندگی در گذشته دست بردارند و گفت که وسواس آنها نسبت به آموزه ها و عبادت های قدیمی “دنیایی معنوی” را پنهان می کند که فسادآور است.
او می‌گوید: «طلب این گونه اطمینان‌ها، منحرف‌ترین ثمره دنیاپرستی معنوی است، زیرا کمبود ایمان، امید و محبت را آشکار می‌کند و به ناتوانی در تشخیص حقیقت می‌انجامد».
فرانسیس امسال بزرگترین گام خود را برای مهار جناح سنت گرا کلیسا برداشت و محدودیت هایی را برای برگزاری مراسم مذهبی قدیمی لاتین اعمال کرد که پاپ بندیکت شانزدهم در سال 2007 آن را کاهش داد.
او این محدودیت‌ها را در آخر هفته گذشته با مجموعه‌ای از قوانین جدید تشدید کرد که حتی انتشار مراسم عشای ربانی در بولتن‌های محله را ممنوع می‌کند.
فرانسیس گفت: مغرورانی که در گذشته گیر کرده‌اند، «در دنیای کوچک خود محصور شده‌اند، نه گذشته دارند و نه آینده، ریشه و شاخه دارند و با طعم تلخ مالیخولیایی زندگی می‌کنند که به عنوان با ارزش‌ترین معجون شیطان بر قلب‌هایشان سنگینی می‌کند. ”
“همه ما به فروتنی فراخوانده شده ایم، زیرا همه ما فراخوانده شده ایم که به یاد بیاوریم و زندگی بدهیم. ما فراخوانده شده ایم تا با ریشه ها و شاخه های خود رابطه درستی پیدا کنیم. بدون این دو چیز، ما بیمار می شویم و مقدر شده است که ناپدید شویم. ” او اخطار داد.