پاپ در سخنرانی سنتی کریسمس خود به روابط در زمان همه گیر منعکس می شود

پاپ که از بالکن مشرف به میدان سنت پیتر در واتیکان صحبت می کرد، این بیماری همه گیر را یک “بحران پیچیده” خواند که روابط اجتماعی را آزمایش کرده و تمایل به کناره گیری را افزایش داده است.

فرانسیس به مردم حاضر در میدان و همچنین میلیون‌ها کاتولیک که از سراسر جهان این آدرس را تماشا می‌کنند، گفت: «ظرفیت ما برای روابط اجتماعی به شدت خسته شده است.

وی افزود: “تمایل رو به رشدی برای کناره گیری وجود دارد، همه این کارها را خودمان انجام دهیم، از تلاش برای رویارویی با دیگران و انجام کارها با هم دست برداریم.”

سخنرانی سنتی پاپ «Urbi et Orbi» یا «به شهر و جهان» کریسمس برای دومین سال متوالی تحت تأثیر همه‌گیری قرار گرفت.

برخلاف سال 2020، امسال مردم می‌توانستند برای شنیدن پیام سنتی به میدان بیایند، اما تعداد شرکت‌کنندگان تنها حدود یک پنجم میزان قبل از همه‌گیری بود، زیرا در حال حاضر موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های وزارت بهداشت، این کشور روز جمعه رکوردشکنی 50599 مورد جدید کووید-19 را گزارش کرد که بالاترین رقم روزانه از زمان شروع همه‌گیری است.

سال گذشته، پاپ به جای بالکن، آدرس را از کاخ حواری تحویل داد و مردم اجازه حضور در آن را نداشتند.

ماتئو برونی مدیر دفتر مطبوعاتی مقر مقدس به سی ان ان گفت که پاپ در شب کریسمس مراسم بیداری را در کلیسای سنت پیتر با حضور حدود 2000 نفر برگزار کرد.

پاپ روز شنبه گفت که این بیماری همه گیر بر گفتگوها در رابطه با درگیری های بین المللی نیز تأثیر گذاشته است و مردم را به سمت «میانبرها به جای قرار گرفتن در مسیرهای طولانی تر» برای گفتگو سوق داده است.

او گفت: “خواهران و برادران، جهان ما بدون گفتگوی صبورانه افراد سخاوتمند بسیاری که خانواده ها و جوامع را در کنار هم نگه می دارند چگونه خواهد بود؟ در این دوران همه گیری، ما بیش از پیش به این موضوع پی برده ایم.”

پاپ فرانسیس

او از جهان خواست که “قلب خود را باز کند” تا اطمینان حاصل شود که مراقبت های پزشکی لازم، به ویژه واکسن ها، به افراد آسیب پذیر ارائه می شود.

“خدا با ما، به ناتوانان سلامت عطا کن و به همه مردان و زنان با حسن نیت الهام کن تا بهترین راه های ممکن را برای غلبه بر بحران فعلی سلامت و اثرات آن جستجو کنند. قلب ها را باز کن تا اطمینان حاصل شود که مراقبت های پزشکی لازم — و واکسن ها در به افرادی که بیشتر به آنها نیاز دارند ارائه می شود. به کسانی که سخاوتمندانه خود را وقف مراقبت از اعضای خانواده، بیماران و آسیب پذیرترین افراد در میان ما می کنند، جبران کنید.

رهبر کلیسای کاتولیک افزود که جهان به قدری به تراژدی های عظیم عادت کرده است که «دیگر به سختی متوجه آن ها می شویم». او خواستار پایان دادن به درگیری‌ها در سراسر خاورمیانه و آفریقا شد و چندین مکان از جمله سوریه، یمن، عراق، لبنان، سودان و اتیوپی را نام برد.

پاپ 85 ساله همچنین از پیام کریسمس خود برای رسیدگی به خشونت علیه زنان استفاده کرد که به گفته او در طول همه گیری همه گیر افزایش یافته است. فرانسیس در یک سخنرانی که نهمین کریسمس خود را به عنوان پاپ جشن گرفت، همچنین وضعیت اسفناک پناهندگان و مهاجران را برجسته کرد.