پاپ فرانسیس: انتخاب حیوانات خانگی به جای کودکان خودخواهانه است و انسانیت را از ما می گیرد.

پاپ این اظهارات را روز چهارشنبه در حین صحبت با مخاطبان عمومی درباره سنت جوزف بیان کرد. پدر زمینی عیسی

فرانسیس زمانی که امروز به موضوع فرزندخواندگی و کودکان یتیم پرداخت، تصمیم یوسف را برای تربیت عیسی به عنوان “در میان عالی ترین اشکال عشق” ستایش می کرد. او سپس تمرکز خود را بر روی زوج هایی معطوف کرد که حیوانات را به جای کودکان انتخاب می کنند.

ما می بینیم که مردم نمی خواهند بچه دار شوند، یا فقط یک بچه و نه بیشتر. و بسیاری از زوج ها بچه دار نمی شوند چون نمی خواهند، یا فقط یک بچه دارند — اما آنها دو سگ، دو گربه دارند. پاپ گفت: بله، سگ ها و گربه ها جای بچه ها را می گیرند. “بله، خنده دار است، می فهمم، اما واقعیت است. و این انکار پدری یا مادری ما را کم می کند، انسانیت را از ما می گیرد. و به این ترتیب تمدن پیر و بدون انسانیت می شود، زیرا غنای پدری را از دست می دهد و مادری. و میهن ما رنج می برد، زیرا فرزندی ندارد.”

پاپ فرانسیس خشونت علیه زنان را

اظهارات پاپ، اگرچه تعجب برانگیز از سوی یک پاپ مترقی است، اما بازتاب آموزه های کلیسای کاتولیک در مورد اهمیت فرزندآوری یا بزرگ کردن زوج ها – و پیامدهای جمعیتی بالقوه عدم انجام این کار است.

فرانسیس گفت که زوج هایی که از نظر بیولوژیکی نمی توانند بچه دار شوند باید به فرزندخواندگی فکر کنند.

فرانسیس گفت: “چند کودک در جهان منتظر هستند تا کسی از آنها مراقبت کند.” “داشتن فرزند همیشه یک خطر است، چه به طور طبیعی و چه از طریق فرزندخواندگی. اما نداشتن آنها خطرناک تر است. انکار پدر بودن یا انکار مادر بودن، چه واقعی و چه معنوی، خطرناک تر است.”

فرانسیس در طول دوران پاپی خود چندین مورد گرد و غبار مربوط به حیوانات داشته است. او در سال 2014 اظهارات مشابهی را درباره زوج هایی که حیوانات خانگی را در اولویت قرار می دهند بیان کرد. نظرات او در سال 2016 به عنوان اظهاراتی مبنی بر رفتن حیوانات به بهشت ​​تفسیر شد، اما این تحلیل بعداً زیر سوال رفت.

با این حال، پاپ در طول سال ها با حیوانات زیادی عکس گرفته است. او در حال نوازش سگ‌ها، کوالا و ببر، پرنده‌ها و بره‌ای بر روی شانه‌هایش دیده شده است.