پاپ فرانسیس در موعظه روز سال نو خشونت علیه زنان را “توهین به خدا” خواند

سخنرانی او برای مومنان از واتیکان در رم در مراسم عشای ربانی روز شنبه بر مریم، مادر عیسی متمرکز بود، زیرا فرانسیس از زایمان فرزندش در آخور فروتنانه الهام گرفت.

فرانسیس موعظه کرد: “مری اکنون خود را در اصطبل تاریک بیت لحم می بیند. با این حال، اینجاست که او خدا را به جهان می بخشد. دیگران، قبل از رسوایی آخور، ممکن است عمیقاً ناراحت شوند. او چنین نیست.” بیایید از مادر خدا بیاموزیم که چگونه همین نگرش را داشته باشیم: نگه داشتن و تفکر […] ما امیدواریم که همه چیز درست شود و سپس، مانند یک پیچ از آبی، یک مشکل غیر منتظره ایجاد شود. انتظارات ما به طرز دردناکی با واقعیت در تضاد است.”

وی در پایان موعظه علیه خشونت علیه زنان سخن گفت و گفت: “و از آنجایی که مادران زندگی را عطا می کنند و زنان جهان را “نگهداری” می کنند، بیایید همه ما برای ارتقای مادران و حمایت از زنان تلاش بیشتری کنیم. خشونت چقدر است. علیه زنان! بس است! آزار دادن به یک زن توهین به خداست که انسانیت ما را از یک زن گرفته است.”

پاپ در سخنرانی سنتی کریسمس خود به روابط در زمان همه گیر منعکس می شود
مراسم عشای ربانی روز شنبه اولین بار از سال 2019 بود که پاپ موعظه روز سال نو را ایراد کرد، زیرا او سخنرانی سال گذشته را به دلیل درد سیاتیک از دست داد.

پاپ 85 ساله در حال جشن گرفتن چیزی بود که واتیکان آن را روز جهانی صلح می نامد، که پاپ ها از سال 1968 در آن سخنرانی می کردند. اول ژانویه همچنین روز عید کاتولیک مریم مادر خدا است.

پاپ هفته گذشته در سخنرانی کریسمس خود درباره همه‌گیری، تأثیر آن بر روابط اجتماعی ما و «تمایل اخیر ما به کناره‌گیری، انجام همه کارها به تنهایی، توقف تلاش برای رویارویی با دیگران و انجام کارها با یکدیگر» تأمل کرد. “

در همین پیام، رهبر کلیسای کاتولیک به مردمی که در میدان سنت پیتر جمع شده بودند، گفت که جهان آنقدر به تراژدی‌های عظیم عادت کرده است که «دیگر به سختی متوجه آن‌ها می‌شویم». پاپ خواستار پایان دادن به درگیری ها در سراسر خاورمیانه و آفریقا شد و چندین مکان از جمله سوریه، یمن، عراق، لبنان، سودان و اتیوپی را فهرست کرد.