پاکستان: اوباش در پاکستان یک شهروند سریلانکایی را به اتهام «کفرگویی» به قتل رساندند و جسد او را سوزاندند.

اسلام آباد: گروهی در پاکستان روز جمعه یک شهروند سریلانکایی را قبل از سوزاندن جسد او به اتهام توهین به مقدسات در شهر سیالکوت پاکستان، لینچ کردند.
پریانتا کومارا، در 40 سالگی، در هفت سال گذشته به عنوان مدیر عملیاتی در یک کارخانه خصوصی در جاده وزیرآباد در سیالکوت، در استان پنجاب پاکستان کار می کرد.
به گفته پلیس، خشونت پس از آن آغاز شد که کارگران کارخانه ادعا کردند که کومارا در حال پاره کردن پوسترهایی با نام حضرت محمد و پرتاب آن به سطل زباله دیده شد. انور غمن، یک افسر ارشد پلیس گفت: «قربانی متهم به هتک حرمت برچسب های اسلامی بود. او گفت که مدیر در داخل کارخانه لینچ شده است.
کومارا ظاهراً پوستری از تندرو تحریک لبیک پاکستان (TLP) را که آیات قرآن در آن حک شده بود پاره کرد و آن را در سطل زباله انداخت. پوستر حزب اسلامگرا بر روی دیوار مجاور دفتر کومارا چسبانده شده بود. یک زن و شوهر از کارگران کارخانه او را در حال برداشتن پوستر دیدند و این خبر را در کارخانه پخش کردند.”
مردم محلی گفتند که با انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه کومارا مرتکب توهین به مقدسات شده است، از صبح شروع به تجمع کردند و قول دادند که این شهروند خارجی را به قتل برسانند. اشتیق حسین، یکی از ساکنان محلی، گفت که مردم مناطق مجاور نیز در این لینچ به اوباش پیوستند.
حسین گفت که وقتی پلیس به محل حادثه رسید، قربانی قبلاً «شکنجه کشته شده بود» و بدنش در حال آتش زدن بود.
ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که صدها مرد و پسر جوان در محل تجمع کرده اند و گروه هایی از آنها شعارهای اسلامی سر می دهند.
بیشتر افرادی که جسد در حال سوختن را احاطه کرده بودند در حال ضبط آن دیده شدند.
پلیس گفت که فیلم های ویدئویی از داخل کارخانه محل شکنجه برای شناسایی مظنونان ضبط شده است و افزود که تلاش ها برای دستگیری در جریان است. غمن گفت: «برخی افراد قبلاً دستگیر شده اند.
اتهامات توهین به مقدسات اغلب برای ایجاد خشونت های گسترده در پاکستان کافی است. ناظران ادعا می کنند که چنین اتهاماتی اغلب با هدف تسویه حساب شخصی در ملت مسلمان محافظه کار، به ویژه علیه اقلیت ها صورت می گیرد.
عثمان بوزدار، رئیس وزیر پنجاب گفت که «هیچ کس اجازه ندارد قانون را در دست بگیرد».
او در توییتر خود نوشت: «من از حادثه وحشتناک سیالکوت بسیار شوکه شده‌ام. وی قول داد: «مطمئن باشید افرادی که در این اقدام غیرانسانی دست دارند در امان نخواهند بود.
حنا جیلانی، فعال حقوق بشر، گفت که چنین لینچ‌هایی در پاکستان بسیار مکرر است، «که باید برای جامعه و دولت نگران‌کننده باشد».
او به خبرنگاران گفت: “قوانین متعددی در حال حاضر وجود دارد، اما هنوز هیچ حفاظتی برای اقلیت ها و شهروندان وجود ندارد، و تا زمانی که دولت هیچ سیاست اجتماعی را تدوین نکند، اوضاع بهتر نخواهد شد.”
عفو بین‌الملل اعلام کرد که «از قتل و لینچ نگران‌کننده یک مدیر کارخانه سریلانکایی در سیالکوت، به اتهام توهین به مقدسات، به شدت نگران شده است».
آخرین رویداد وحشتناک چند روز پس از آن رخ می دهد که یک گروه خشمگین در منطقه شمال غربی چارسدا، در نزدیکی پیشاور، یک ایستگاه پلیس، ایست های بازرسی پلیس و خودروهای پارک شده را به آتش کشیدند و از پلیس خواستند مردی را که مظنون به سوزاندن نسخه ای از این کتاب است را به آنها تحویل دهد. قرآن.