پاکستان: تورم پاکستان به رکورد 37.97 درصد رسید

اسلام آباد: آمارهای رسمی روز پنجشنبه فاش کرد که تورم سالانه پاکستان در ماه می به رکورد 37.97 درصد رسید که این کشور در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد و مذاکرات حیاتی برای نجات متوقف شده است.
آخرین داده های اداره آمار پاکستان نشان داد که غذاهای فاسد نشدنی و هزینه های حمل و نقل بیش از 50 درصد نسبت به می 2022 افزایش یافته است، در حالی که میانگین تورم در 12 ماه گذشته 29.16 درصد بوده است.
این میزان تورم تاثیر بدی بر خانواده‌های فقیر و متوسط ​​کشور می‌گذارد که درآمدشان با هر درصد کاهش می‌یابد. محمد سهیل، یک سرمایه گذار در کراچی.
سال‌ها سوءمدیریت مالی، اقتصاد پاکستان را به حد اقل رسانده است، که با بحران جهانی انرژی و سیل‌های ویرانگر که یک سوم این کشور را در سال 2022 زیر آب برد، تشدید شده است.
یک بحران سیاسی لایه دیگری از عدم اطمینان را اضافه کرده است – با دستگیری کوتاه عمران خان رهبر مخالفان در ماه گذشته که جرقه خشونت های مرگبار خیابانی و قطعی چند روزه اینترنت تلفن همراه به دستور دولتی را برانگیخت.
در پس‌زمینه، مذاکرات برای باز کردن بخش مهم قرارداد وام 6.5 میلیارد دلاری توافق شده با صندوق بین‌المللی پول ماه‌هاست که به بن‌بست رسیده است.
پاکستان برای تامین سطوح سرسام آور بدهی خارجی به میلیاردها دلار بودجه نیاز دارد و ذخایر ارز خارجی به تنها 4.2 میلیارد دلار کاهش یافته است که به سختی برای یک ماه واردات کافی است.
انتخابات حداکثر تا اکتبر برگزار می‌شود، و دولت قبلاً در برابر درخواست‌های صندوق بین‌المللی پول برای پایان دادن به یارانه‌های مردمی گاز و برق که بحران هزینه‌های زندگی را کاهش می‌دهد، تسلیم شده است.
42 ساله گفت: همه نگران هستند محمد صفیر در بازار اسلام آباد پول را از کجا بیاوریم؟ بدهی شخصی فقط می تواند افزایش یابد.
دولت نخست وزیر شهباز شریف قرار است هفته آینده بودجه سالانه خود را ارائه کند و کشور پیش بینی رشد خود را برای سال منتهی به 30 ژوئن از پنج درصد به 0.3 درصد کاهش داده است.