پاکستان: حزب حاکم پاکستان تلاش کرد تا بودجه خارجی را از پانل نظرسنجی پنهان کند

اسلام آباد: یک گزارش رسانه ای روز چهارشنبه به نقل از یک گزارش توهین آمیز جمع آوری شده توسط کمیسیون انتخابات اعلام کرد که حزب حاکم پاکستان تحریک انصاف به رهبری عمران خان، بودجه های دریافتی از اتباع خارجی، شرکت ها و همچنین حساب های بانکی خود را پنهان کرده است. حزب حاکم در یک دوره چهار ساله، بین سالهای مالی 10-2009 و سال مالی 13-2012، مبلغ 312 میلیون پوند را کمتر گزارش کرده است. روزنامه داون گزارش داد که جزئیات سالانه نشان می دهد که مبلغی بیش از 145 میلیون پوند تنها در سال مالی 13-2012 کمتر گزارش شده است.
به گزارش داون، بر اساس داده های ارائه شده به کمیته بررسی کمیسیون انتخابات پاکستان (ECP) توسط بانک دولتی پاکستان، PTI دارای 26 حساب بانکی بود. در گزارش کمیته آمده است که بین سال‌های 2008 تا 2013، حزب بودجه‌ای به مبلغ 1.33 میلیارد پوند به ECP فاش کرده بود، در حالی که گزارش SBP، بانک مرکزی پاکستان، مبلغ واقعی را 1.64 میلیارد پوند نشان می‌دهد. این حزب همچنین در اسناد ارائه شده به ECP جزئیات سه بانک را فاش نکرد. در این گزارش آمده است که حدود 1414 شرکت در پاکستان، 47 شرکت خارجی و 119 شرکت بالقوه به حزب تحریک انصاف خان کمک مالی کرده اند. در این گزارش آمده است که 2.3 میلیون دلار نیز به عنوان وجوه از ایالات متحده دریافت کرده بود، اما کمیته نمی توانست به حساب های بانکی حزب در ایالات متحده دسترسی داشته باشد. از میان کسانی که به این کمک ها کمک کرده اند، 4755 پاکستانی، 41 غیر پاکستانی و 230 شرکت خارجی هستند. در این گزارش آمده است که حزب خان همچنین از دبی، بریتانیا، اروپا، دانمارک، ژاپن، کانادا و استرالیا کمک مالی دریافت کرده است. اما کمیته نمی تواند جزئیات این معاملات را به دست آورد.
فواد چادری، وزیر I&B، گزارش کمیته بررسی را “نادرست” خواند و خواستار تحقیق در مورد حساب‌های احزاب مخالف PML-N و PPP شد. به گزارش داون، این گزارش در حالی ارائه شد که ECP پس از 9 ماه جلسه رسیدگی به پرونده تامین مالی خارجی علیه PTI را در روز سه شنبه از سر گرفت.