پاکستان: دادگاه پاکستان یک شهروند چینی را به اتهام توهین به مقدسات زندانی کرد

پیشاور: یک افسر پلیس پاکستان روز سه‌شنبه گفت، دادگاه پاکستان حکم داده است که یک تبعه چینی که به اتهام توهین به مقدسات دستگیر شده است، به مدت دو هفته در زندان نگه داشته شود تا محاکمه شود. بر اساس قوانین بحث برانگیز در مورد توهین به مقدسات پاکستان، هر کسی که به توهین به مقدسات محکوم شود می تواند به اعدام محکوم شود.
مرد چینی که توسط پلیس فقط به عنوان شناسایی شده است تیان، یکشنبه شب، ساعاتی پس از آن دستگیر شد که صدها نفر از ساکنان و کارگرانی که در پروژه سدسازی در شهر کومله در شمال غربی پاکستان کار می کردند، یک بزرگراه کلیدی را مسدود کردند و خواستار دستگیری او شدند.
تیان بخشی از یک گروه چینی بود که روی آن کار می کردند سد داسوبزرگترین پروژه برق آبی پاکستان. کارگران پاکستانی پس از انتقاد از دو راننده که در این پروژه مشغول به کار بودند به دلیل اینکه وقت زیادی برای خواندن نماز در ساعات کاری صرف می کنند، توسط کارگران پاکستانی متهم به توهین به مقدسات شد.
تیان از شمال غرب پاکستان بیرون رانده شد و به دادگاهی در شهر ابیت آباد معرفی شد، جایی که او روز دوشنبه اعتراف کرد بی گناه است. ارشد خان، یک افسر پلیس محلی، گفت که او همچنین تاکید کرد که به اسلام یا پیامبر اسلام توهین نکرده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در پکن، وانگ ونبین گفت که سفارت در اسلام آباد در حال بررسی وضعیت است.
وانگ در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: «دولت چین همیشه از شهروندان چینی خارج از کشور خواسته است تا قوانین و مقررات کشور میزبان خود را رعایت کنند و به آداب و سنن محلی احترام بگذارند.
مقامات پاکستانی می گویند دستگیری تیان او را از دست جمعیت و حمله احتمالی ساکنان خشمگین نجات داده است.
اگرچه دستگیری مسلمانان و غیرمسلمانان به اتهام توهین به مقدسات در پاکستان رایج است، خارجی ها به ندرت در میان دستگیرشدگان هستند.
در سال 2021، یک اوباش یک مرد سریلانکایی را در یک کارخانه تجهیزات ورزشی در استان پنجاب شرقی لینچ کردند. بعداً بدن او را در ملاء عام به دلیل ادعای هتک حرمت پوسترهایی با نام حضرت محمد (ص) سوزاند.