پاکستان: دو سرباز پاکستانی در حمله تروریستی در نزدیکی مرز افغانستان کشته شدند

پیشوار: ارتش پاکستان اعلام کرد که تروریست های ناشناس به یک پاسگاه امنیتی در منطقه ناآرام وزیرستان شمالی پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان حمله کردند که در مقابل تیراندازی دو سرباز را کشتند.
شاخه رسانه ای ارتش روز شنبه گفت که این حمله در تحصیلات دتا خیل در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی در استان خیبر پختونخوا صورت گرفت.
مهاجمان پس از تبادل آتش با نیروهای امنیتی متواری شدند. در بیانیه ای آمده است که سربازان در مقابل تیراندازی کشته شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
این سومین حمله به نیروهای امنیتی در جریان آتش بس از 9 نوامبر است. در دو حمله قبلی، ستیزه جویان دو پلیس را در منطقه قبیله ای باجور و یک سرباز را در منطقه تانک در استان خیبر پختونخوا کشتند.
دولت پاکستان و گروه تروریستی تحریم شده تحریک طالبان پاکستان (TTP) در ماه جاری بر سر آتش بس یک ماهه برای ادامه گفتگوها برای دستیابی به صلح پایدار در این کشور توافق کردند.
TTP که معمولاً به عنوان طالبان پاکستان شناخته می شود، یک سازمان تروریستی ممنوعه است که در امتداد مرز افغانستان و پاکستان مستقر است. بیش از یک دهه است که در حملات مختلف در پاکستان شرکت داشته و هزاران نفر را کشته اند و بنا بر گزارش ها از خاک افغانستان برای طراحی حملات تروریستی در پاکستان استفاده کرده است.