پاکستان: رسانه های پاکستان نسبت به سانسور بی سابقه از سوی نهادهای دولتی ابراز نگرانی می کنند

اسلام آباد: به گزارش داون نیوز، در حالی که وضعیت اسفناک خبرنگاران در پاکستان همچنان به عنوان یک نگرانی جدی باقی مانده است، انجمن سردبیران رسانه های الکترونیکی و مدیران اخبار (AEMEND) نسبت به ناپدید شدن خبرنگاران در این کشور ابراز نگرانی کرده است.
داون یک روزنامه پاکستانی است که در مورد رویدادهای جاری پاکستان مرتبط با مسائل سیاسی و اجتماعی گزارش می دهد.
علاوه بر این، نسبت به “سانسور اعلام نشده” و دخالت غیرموجه دولت و نهادهای دولتی در عملیات رسانه ای هشدار داد.
این انجمن روز سه شنبه جلسه اضطراری برگزار کرد تا در مورد چالش های پیش روی رسانه ها در این کشور جنوب آسیا بحث کند.
بر اساس بیانیه خبری که پس از این نشست منتشر شد، سانسور “تحمیل شده توسط دولت و سایر نهادهای دولتی” مورد گلایه حاضران قرار گرفت.
داون گزارش داد، در این نشست همچنین از روزنامه نگاران خواسته شد تا از سیاسی شدن خودداری کنند و از برخی روزنامه نگاران، مجریان و متخصصان رسانه ای نام بردند که اقدامات آنها “نمی توان به عنوان روزنامه نگاری توجیه کرد” چه در رسانه های اجتماعی و چه حضوری.
با این حال، می‌افزاید، نمی‌توان در مقابل ربوده شدن اجباری هیچ فردی اعم از فعال سیاسی یا روزنامه‌نگار، حمایت کرد یا سکوت کرد.
طبق گزارش سپیده دم، این گردهمایی، نخست وزیر شهباز شریف را تشویق کرد تا به ناپدید شدن روزنامه نگاران توجه کند.
اخیراً یک روزنامه نگار ارشد پاکستانی سامی آبراهام خانواده وی ادعا کردند که در 24 ماه مه توسط مردان ناشناس در اسلام آباد “ربوده” شده است و گفته اند که هیچ اطلاعاتی در مورد مکان او در دسترس نیست.
آبراهام توسط نیروی انتظامی بازداشت شد. به گزارش داون، برادر ابراهیم، ​​علی رضا، شکایتی مبنی بر آدم ربایی به پاسگاه پلیس آبپارا در پایتخت فدرال گزارش کرده است.
به گزارش روزنامه پاکستانی داون، این درخواست ادعا کرد که حدود ساعت 9، آبراهام که به تازگی مقر تلویزیون BOL را ترک کرده بود و در مسیر خانه بود، توسط چهار خودرو متوقف شد.
او بر خلاف میل خود توسط یک گروه هشت تا ده نفری افراد غیرقابل شناسایی که ناگهان از خودروها بیرون آمدند، دستگیر شد.
قابل توجه سامی ابراهیم یک روزنامه‌نگار برجسته پاکستانی و مجری برنامه تلویزیونی خصوصی BOL News است.
پاکستان همچنان “یکی از خطرناک ترین کشورها” برای خبرنگاران باقی مانده است. بر اساس گزارش پاکستان جدید، خبرنگاران در پاکستان توسط ستیزه جویان، شورشیان و “بازیگران دولتی ناشناس” کشته شده اند.
در این گزارش ضمن نقل قول از سرمقاله دان، آمده است: «رشته مشترک در این قتل ها این است که حقیقت و عدالت گریزان است و قاتلان آزادانه راه می روند در حالی که خانواده ها بیهوده به دنبال پاسخ هستند.
با اشاره به مرگ روزنامه نگار ارشد شریفدر این گزارش آمده است که قتل وی در کنیا در شرایطی مرموز نشان دهنده این “واقعیت وحشتناک” است که “روزنامه نگاران و مخالفان پاکستانی حتی در خارج از کشور نیز از تهدیدات در امان نیستند.”
ارشد شریف (49)، روزنامه‌نگار ارشد پاکستانی در 24 اکتبر در کنیا زمانی که در حوالی ساعت 10 شب با برادرش خرم احمد در حال رانندگی از ماگادی به سمت نایروبی بود، کشته شد.
مرگ شریف سازمان های حقوق بشری، برادری رسانه ای و جامعه مدنی را شوکه کرد و آنها خواستار تحقیق در مورد این موضوع شدند.