پاکستان: سازمان جهانی بهداشت محدودیت های سفر را به پاکستان به عنوان کشور بومی فلج اطفال گسترش می دهد

ژنو: سازمان بهداشت جهانی (WHO) محدودیت های سفر به پاکستان را به عنوان کشور بومی فلج اطفال برای سه ماه دیگر تمدید کرد.
به گزارش دیلی پاکستان، آژانس سازمان ملل محدودیت‌های سفر در این کشور جنوب آسیا را به دلیل قرار گرفتن در فهرست آخرین کشورهای بومی فلج اطفال سه ماه تمدید کرد.
سی امین کمیته اضطراری فلج اطفال IHR به تکمیل بازبینی نظارتی در پاکستان اشاره کرد که احتمال معتبر بودن تشخیص ویروس فلج اطفال فعلی (WPV1) بسیار زیاد است.
«چالش کلیدی در پاکستان همچنان «کودکان گمشده دائمی» در مخازن اصلی است که پیشرفت در این زمینه از طریق رویکردهای نوآورانه مانند استقرار تیم‌های واکسیناسیون عصرانه، کمپ‌های بهداشتی، ردیابی کودکان گمشده و غیرقابل دسترس پس از تکمیل SIA، انجام می‌شود. با امتناع قبل از شروع کمپین و استفاده از اینفلوئنسرهای طرفدار واکسیناسیون،” WHO گفت.
به غیر از پاکستان، کمیته سازمان ملل اعلام کرد که افغانستان نتوانست فلج اطفال را به طور کامل ریشه کن کند و ممکن است مسئول گسترش جهانی ویروس باشد.
سی امین جلسه کمیته اضطراری تحت مقررات بین المللی بهداشت (2005) (IHR) در مورد گسترش بین المللی ویروس فلج اطفال توسط مدیر کل WHO در 3 نوامبر با حضور اعضای کمیته و مشاوران از طریق ویدئو کنفرانس و با حمایت دبیرخانه WHO تشکیل شد. .
کمیته اضطراری داده های مربوط به ویروس فلج اطفال وحشی (WPV1) و ویروس های فلج اطفال مشتق از واکسن در گردش (cVDPV) را بررسی کرد. به روز رسانی های فنی در مورد وضعیت در کشورهای عضو زیر دریافت شد: افغانستان، چین، گینه بیسائو، موریتانی، نیجریه، پاکستان، سنگال و اوکراین.