پاکستان می گوید امارات برای احیای قرارداد صندوق بین المللی پول وام یک میلیارد دلاری را تضمین می کند

پاکستان گفته است که امارات متحده عربی تضمین داده است که یک میلیارد دلار وام ارائه می‌کند و این کشور را به یک قرارداد وام با صندوق بین‌المللی پول نزدیک‌تر می‌کند تا از نکول جلوگیری کند.
اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان در پستی در توئیتر اعلام کرد که کشور خلیج فارس به صندوق بین المللی پول حمایت دوجانبه خود از پاکستان را تایید کرده است. این امر پس از آن صورت می گیرد که هفته گذشته پاکستان اعلام کرد عربستان سعودی تضمین داده است که یک وام 2 میلیارد دلاری ارائه خواهد کرد. صندوق بین المللی پول از پاکستان خواسته بود تا قبل از پرداخت وام، تضمین های مالی دریافت کند.
این کشور آسیای جنوبی یکی از بزرگترین بحران های اقتصادی خود را پشت سر می گذارد، زیرا تاخیرهای متعدد در برنامه وام آن باعث کمبود دلار، محدودیت های واردات و کاهش ذخایر ارزی خارجی به کمتر از یک ماه واردات شده است. با توجه به این آشفتگی، صندوق بین المللی پول هدف رشد پاکستان را از 2 درصد برای سال منتهی به ژوئن به 0.5 درصد کاهش داده است.
صندوق بین‌المللی پول گفت: «ما در چارچوب برنامه فعلی‌مان با مقامات پاکستانی بسیار سخت کار کرده‌ایم تا مطمئن شویم که پاکستان چارچوب سیاستی دارد که امکان اجتناب از رسیدن به نقطه‌ای که بدهی‌هایش ممکن است ناپایدار شود را دارد. کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل، روز پنجشنبه گفت.
پاکستان مالیات ها و قیمت انرژی را افزایش داده و اجازه داده است که ارزش پول کاهش یابد تا شرایط صندوق بین المللی پول برآورده شود. آخرین نقطه مورد بحث، تخفیف پیشنهادی کشور برای سوخت است که با افزایش قیمت سوخت برای رانندگان ثروتمند، برای گروه‌های درآمد پایین‌تر برنامه‌ریزی می‌کند.
ذخایر ارزی این کشور 4 میلیارد دلار است در حالی که باید 2.2 میلیارد دلار در سه ماهه منتهی به ژوئن پرداخت کند. به گفته جمیل احمد، رئیس بانک دولتی پاکستان، انتظار می رود که بدهی 2.3 میلیارد دلاری را کاهش دهد.