پاکستان: وزیر پاکستان، شبکه های تلویزیونی را به دلیل پخش اتهامات علیه نخست وزیر پاکستان تهدید کرد

اسلام آباد: دولت پاکستان رسانه های پخش این کشور را به دلیل گزارش ادعاهای عضو سابق حزب حاکم پاکستان تحریک انصاف مبنی بر تقبل هزینه های اقامتگاه خصوصی کاخ نخست وزیر عمران خان در بالای تپه در اسلام آباد تهدید به پیگیری قانونی کرده است. کارگران حزب
اوایل این هفته، وجیه الدین احمد، قاضی بازنشسته دادگاه عالی پاکستان، که در سال 2016 از حزب تحریک انصاف استعفا داده بود، ادعا کرد که جهانگیر طرین، رهبر حزب که اکنون از هم جدا شده است، هر ماه 3 میلیون روپیه برای خان برای اداره خانواده اش فراهم کرده است.
این مبلغ که احمد در طی یک مصاحبه تلویزیونی ادعا کرد، بعداً به 5 میلیون روپیه افزایش یافت.
به گفته احمد، تصور عمومی از عمران خان که مردی صادق است کاملاً اشتباه بود. با این حال تارین در پستی در توییتر این ادعا را رد کرد.
بلافاصله پس از پخش تلویزیونی، این مصاحبه در رسانه های اجتماعی پخش شد و متعاقباً توسط رسانه های اصلی پخش شد.
چودری فواد حسین، وزیر اطلاع رسانی، گفت: «برخی از ایستگاه های تلویزیونی از ادعاهای قاضی وجیه الدین احمد کمپینی کردند.
وزیر همچنین گفت که دولت همچنین تصمیم گرفته است که به دلیل اتهامات احمد علیه او شکایت “افترا جنایی” تنظیم کند.
وزیر با درخواست از رئیس دادگستری پاکستان و رؤسای دادگاه‌های عالی برای اطمینان از رعایت احترام نهادها، تشکیل شعب ویژه در سطح دادگاه‌های ناحیه و دادگاه عالی را برای رسیدگی خاص به پرونده‌های افترا پیشنهاد کرد.
احمد در صحبت با خبرنگاران در کراچی پس از فشار دادن وزیر، تاکید کرد که اظهارات وی دقیق است و افزود که او مشکلی با طرح شکایت افترا از سوی دولت ندارد. وی در پاسخ به سوالی گفت که تارین چاره ای جز رد این ادعا ندارد. «این هزینه ها خارج از دفاتر است و به حساب نمی آید. از این رو، انکار آن برای او آسان بود.»