پاکستان: پاک کردن اخته شیمیایی برای متجاوزین معمولی

اسلام آباد: پاکستان یک بند از لایحه قانون کیفری را حذف کرده است که «اخته شیمیایی» را به عنوان مجازات متجاوزان معمولی در نظر گرفته است.
سال گذشته، عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان، فرمان ضد تجاوز جنسی (تحقیق و محاکمه) در سال 2020 و فرمان (اصلاح) قانون کیفری را تصویب کرد تا مکانیسم هایی را برای مهار جنایات سوء استفاده جنسی علیه زنان، تراجنسیتی ها و کودکان فراهم کند. این دو آیین نامه مجازات های سخت تری را برای مجرمان جنسی از جمله اخته کردن شیمیایی در نظر گرفته بودند. روز چهارشنبه، نخست‌وزیر ائتلافی به رهبری عمران خان، با عجله نزدیک به 32 قانون را در جلسه مشترک پارلمان تصویب کرد، از جمله قانون کیفری ضد تجاوز جنسی، که مجازات اخته کردن شیمیایی از آن حذف شد.
ملیحه بخاری، دبیر پارلمان در امور حقوق و عدالت، روز جمعه فاش کرد که این بند به دلیل اعتراضات مطرح شده توسط شورای ایدئولوژی اسلامی (CII)، نهاد قانون اساسی پاکستان که مسئول مشاوره حقوقی به دولت و پارلمان در مورد مسائل مذهبی است، حذف شده است.
ماده 227 قانون اساسی پاکستان تضمین می کند که تمام قوانین این کشور باید مطابق با شریعت و قرآن کریم باشد. حذف بند اخته شیمیایی پس از بررسی دقیق توسط کمیته دولتی در پرتو ایرادات CII با راهنمایی وزیر قانون صورت گرفت. ما نمی‌توانیم قانونی را تصویب کنیم که بر خلاف این ارزش‌های (اسلامی) باشد.»
بخاری درباره لایحه مبارزه با تجاوز جنسی گفت که قانون قبلی دارای نقص هایی است که مانع از اجرای عدالت برای قربانیان شده است، از این رو قانون جدیدی برای تضمین اجرای سریع عدالت ارائه شده است.
او توضیح داد که یک سلول بحران ضد تجاوز در هر بیمارستان منطقه ای برای معاینه پزشکی سریع موارد ایجاد خواهد شد.
مجازات اخته شیمیایی برای متجاوزان به عنف در فرمان ریاست جمهوری سال گذشته در بحبوحه اعتراضات ملی به دلیل افزایش تخلفات و مورد خاص رانندگی مادر دو فرزند در امتداد بزرگراه اصلی لاهور-سیالکوت که از ماشین خود بیرون کشیده شد و توسط دو مرد مورد تجاوز جنسی قرار گرفت، وضع شد. با اسلحه جلوی بچه هایش
در همین حال، قانون جدید مبارزه با تجاوز جنسی، تجاوز جنسی و تجاوز گروهی را جرایمی غیرقابل تعدیل اعلام کرده است که در آن هیچ گونه مصالحه یا سازش بین طرفین مجاز نیست و دادگاه باید تصمیم نهایی را صادر کند.