پاکستان: کشیش توسط افراد مسلح در حمله کشته شد

افسران افزودند که دو مهاجم سوار بر موتور سیکلت به سمت خودرو در جاده کمربندی شهر تیراندازی کردند و کشیش ویلیام سراج را بلافاصله کشتند.

هیچ کس بلافاصله مسئولیت تیراندازی در شهری را بر عهده نگرفت که در آن ده ها نفر در یک بمب گذاری انتحاری دوگانه در بیرون کلیسا در سال 2013 کشته شدند – یکی از مرگبارترین حملات به اقلیت مسیحی پاکستان.

آزاد مارشال، ارشدترین اسقف در کلیسای پاکستان، این حمله را محکوم کرد و در توییتی نوشت: «ما از دولت پاکستان خواستار عدالت و حمایت از مسیحیان هستیم».

مناطق شمال غربی پاکستان در مرز افغانستان در روزهای اخیر شاهد افزایش حملات شبه نظامیان علیه نیروهای امنیتی بوده است که مسئولیت بسیاری از آنها را تحریک طالبان پاکستان (TTP) گروهی که خود را با طالبان افغانستان مرتبط می‌داند، بر عهده گرفته است.

تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که نیروهای اورژانس سراج را از ماشین بیرون می‌آورند و مردم در حالی که جسد او را روی تخت در خیابان‌ها به خانه‌ای می‌بردند، شعار «زنده باد عیسی مسیح» سر می‌دادند. عزاداران همدیگر را در آغوش گرفتند و گریه کردند.

سخنگوی بیمارستان لیدی ریدینگ شهر گفت که همکار کشیش سراج – که توسط اسقف آزاد به عنوان کشیش پاتریک نعیم نامگذاری شده است، از خطر خارج شده و به دلیل جراحاتش تحت مداوا قرار گرفته است.

اسقف آزاد گفت که هر دو از روحانیون اسقف نشین پیشاور در کلیسای پاکستان بودند که اتحادیه ای از کلیساهای معترض شامل متدیست ها و انگلیکن ها است.