پراگ: هزاران تن در اعتراض به محدودیت های ویروس کرونا در پایتخت چک اعتراض کردند

پراگ: هزاران نفر روز یکشنبه در پراگ پایتخت چک تظاهرات کردند تا به اقدامات محدودکننده دولت برای مقابله با افزایش بی سابقه آلودگی به ویروس کرونا اعتراض کنند.
معترضان شامل اعضا و حامیان تعدادی از احزاب و گروه‌های سیاسی حاشیه‌ای بودند که نتوانستند هیچ کرسی پارلمانی را در انتخابات اکتبر به دست آورند. این سومین اعتراض آنها در دو هفته گذشته بود. شرکت کنندگان با وجود ممنوعیت نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی، پوشش صورت نپوشیدند یا قوانین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند و آبجو نوشیدند.
در پارک لتنا پراگ، معترضان شعار «آزادی» سر دادند. و “ما به اندازه کافی خوردیم!” در حالی که بنرهایی را به نمایش می‌گذارند که مانع از واکسینه شدن می‌شود، مانند بنرهایی که روی آن نوشته شده بود «بدن من انتخاب من است».
پلیس مداخله نکرد
این کشور رکوردهای مکرری را در موارد ابتلای روزانه جدید به ثبت رسانده است و به رکورد 28000 مورد در روز پنجشنبه رسیده است. میزان آلودگی در هفت روز گذشته ۱۱۹۱ مورد جدید به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر بوده است. به طور کلی، این کشور 10.7 میلیون نفری بیش از 2.1 میلیون مورد با 32837 مرگ ناشی از کووید را ثبت کرده است. نرخ واکسیناسیون آن کمتر از بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا است.
دولت چک در تلاش برای مقابله با افزایش شیوع ویروس کرونا، روز جمعه وضعیت اضطراری 30 روزه اعلام کرد و محدودیت‌های بیشتری را اعمال کرد. در میان آنها، تمام بازارهای کریسمس در سراسر کشور ممنوع شد و کافه ها، رستوران ها، کلوپ های شبانه، دیسکوها و کازینوها باید در ساعت 10 شب تعطیل شوند.
تعداد افرادی که در رویدادهای فرهنگی و ورزشی در جمهوری چک در حال حاضر به 1000 نفر که واکسینه شده اند یا از کووید-19 بهبود یافته اند محدود شده است، در حالی که در تمام مجامع عمومی تنها تا 100 بازدیدکننده می توانند شرکت کنند که از 1000 نفر کمتر است.