پرداخت 490 میلیون دلاری دانشگاه میشیگان به دلیل آزار جنسی

به گفته دست اندرکاران این توافق، دانشگاه میشیگان با پرداخت 490 میلیون دلار با صدها نفر که می گویند توسط یک پزشک سابق ورزشی در مدرسه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، موافقت کرده است.
پارکر استینار، وکیل دادگستری، گفت که 1050 نفر در تسویه حساب که شب قبل به دست آمد، شریک خواهند شد.
ریک فیتزجرالد، سخنگوی دانشگاه این توافق را تایید کرد و گفت بیانیه ای اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.
استینار گفت: «مفتخرم اعلام کنم که توافقی با 1050 بازمانده رابرت اندرسون و دانشگاه میشیگان حاصل شد. این یک سفر طولانی و چالش برانگیز بوده است، و من معتقدم که این حل و فصل عدالت و شفای بسیاری از مردان و زنان شجاعی را که حاضر به ساکت شدن نشدند، فراهم خواهد کرد.»
دانشگاه در میانجیگری برای حل و فصل دعاوی متعدد از سوی مردانی که گفته بودند اندرسون در طول معاینات معمول پزشکی از آنها سوء استفاده جنسی کرده بود، میانجیگری کرده بود. اندرسون از سال 1966 تا زمان بازنشستگی خود در سال 2003 در دانشگاه کار کرد و مدیر سرویس بهداشتی دانشگاه و پزشک چندین تیم ورزشی از جمله فوتبال بود.
تعدادی از بازیکنان فوتبال و سایر ورزشکاران برای متهم کردن اندرسون، که در سال 2008 درگذشت، به آزار جنسی آنها آمده اند.
گزارشی توسط یک شرکت استخدام شده توسط مدرسه مشخص کرد که کارکنان فرصت های زیادی را برای متوقف کردن اندرسون در طول حرفه 37 ساله اش از دست داده اند.
این دانشگاه به طور منظم در بین دانشگاه های دولتی برتر ایالات متحده رتبه بندی می شود
این معامله درست پس از آن صورت گرفت که دو مرد که می‌گویند توسط اندرسون مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، اظهار امیدواری کردند که تغییر در رهبری با اخراج مارک شلیسل، رئیس دانشگاه در آخر هفته، به مدرسه اجازه می‌دهد در قبال قربانیان آزار و اذیت پاسخگوتر باشد.
کیت موری و رابرت استون روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفتند که مدرسه آن آربور برای تغییر فرهنگ آماده است زیرا هیئت مدیره آن در حال جستجو برای جایگزینی دائمی شلیسل است که روز شنبه به دلیل ادعای “رابطه نامناسب با یک کارمند دانشگاه” برکنار شد.