پرنسس هیا: دادگاه به حاکم دبی دستور داد 728 میلیون دلار به همسر سابقش بپردازد – یکی از بزرگترین توافقنامه های طلاق در بریتانیا

این رقم برای پوشش هزینه‌های امنیتی شاهزاده حیا تا پایان عمر و همچنین هزینه‌های جاری دو فرزند این زوج – الجلیله بنت محمد بن راشد آل مکتوم و شیخ زاید بن محمد بن راشد آل مکتوم – استفاده خواهد شد. پیش پرداخت 333 دلار (251.5 میلیون پوند) در سه ماه آینده.

هیچ ارزش ثابتی برای کل تسویه حساب وجود ندارد، زیرا دادگاه حکم داد که شیخ محمد باید هزینه های امنیتی سالانه دو فرزند 9 و 14 ساله خود را تا پایان عمر یا تا زمان صدور حکم دادگاه بپردازد.

در قضاوت کتبی خود که روز سه شنبه منتشر شد، آقای جاستیس مور دریافت که بزرگترین تهدیدی که پرنسس هیا و فرزندانش جلیلا و زاید با آن روبرو هستند، از سوی “[Sheikh Mohammed] خودش، نه از منابع بیرونی.”

این تصمیم با اشاره به “کمپین” شیخ برای ارعاب شاهزاده خانم حیا، از جمله “توانایی او در استفاده از نرم افزار Pegasus، که فقط در دسترس دولت ها است” برای جاسوسی از شاهزاده خانم و کارکنانش، یک مکاشفه گرفته شد. که در ماه اکتبر در اسناد دادگاه ظاهر شد.

جزئیات دیگری درباره زندگی زناشویی شیخ محمد و پرنسس هیا در این قضاوت کتبی فاش شد، از جمله شواهدی مبنی بر اینکه شاهزاده خانم به چهار کارمند امنیتی حدود 6.7 میلیون پوند (8.8 میلیون دلار) به عنوان پول باج خواهی پرداخت کرد تا در مورد رابطه ای که با یکی از آنها داشت سکوت کند.

جزئیات این رابطه در دادگاه در اوایل این پرونده شنیده شد، از جمله ادعاهای شاهزاده خانم مبنی بر اینکه در آن زمان یک تماس تلفنی تهدیدآمیز از شیخ محمد در مورد آن دریافت کرده بود که باعث شد او احساس “وحشت” کند.

پس از این حکم، سخنگوی شیخ محمد گفت که او همیشه از تامین فرزندانش اطمینان حاصل کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: دادگاه اکنون حکم خود را در مورد امور مالی صادر کرده است و او قصد اظهار نظر بیشتر ندارد.

او از رسانه ها می خواهد که به حریم خصوصی فرزندانش احترام بگذارند و در زندگی آنها در بریتانیا دخالت نکنند.

حل و فصل طلاق آخرین مرحله در نبرد چند ساله بین این زوج جدا شده را نشان می دهد، که طی آن دادگاه عالی بریتانیا تشخیص داد که شیخ محمد از “ثروت بی اندازه، قدرت سیاسی و نفوذ بین المللی” خود در تلاش برای قلدری و ساکت کردن 47 نفر استفاده کرده است. شاهزاده خانم یک ساله

حکم جداگانه‌ای که در مارس 2020 صادر شد به این نتیجه رسید که شیخ محمد قبلاً ربودن دو دخترش را سازماندهی کرده و آنها را به زور به دوبی بازگردانده است و در آنجا آنها را برخلاف میلشان نگه داشته است.

شیخ بارها تمام ادعاهای مطرح شده در این پرونده را رد کرده است.

کارولین فرج از CNN در این گزارش مشارکت داشت.