پروازها لغو شد، مدارس بیش از سه مورد کووید-19 در شانگهای تعطیل شدند

شانگهای: در پی گزارش سه مورد ابتلا به ویروس کرونا در شانگهای، در حالی که چین به سیاست سختگیرانه خود برای مقابله با کووید صفر ادامه می دهد، صدها پرواز لغو شدند، برخی از مدارس تعطیل شدند و گروه های تور در روز جمعه به حالت تعلیق درآمدند.
پکن تا حد زیادی در کنترل شیوع ویروس کرونا در داخل مرزهای خود از طریق محدودیت های مسافرتی و قرنطینه های فوری موفق بوده است، اما شعله ور شدن مکرر داخلی، استراتژی عدم تحمل آن را در ماه های اخیر آزمایش کرده است.
مقامات بهداشتی شانگهای در یک کنفرانس مطبوعاتی عصر پنجشنبه گفتند که سه مورد مثبت دوستانی هستند که هفته گذشته با هم به شهر نزدیک سوژو سفر کردند – و افزودند که همه آنها کاملاً واکسینه شده بودند.
داده های ردیاب پرواز VariFlight نشان داد که بیش از 500 پرواز از دو فرودگاه اصلی شانگهای در روز جمعه لغو شد.
دولت شانگهای همچنین دستور داد که تمام تورهای بسته بین استانی که شامل این شهر – یک مرکز تجاری و گردشگری بزرگ – باشد، لغو خواهند شد.
شش بیمارستان شانگهای نیز خدمات سرپایی را به حالت تعلیق درآورده اند.
ژانگ ون هانگ، رئیس کارگروه تخصصی پیشگیری از کووید در شانگهای، در نشستی پنجشنبه گفت: «چین تجربه زیادی در «کووید صفر پویا» انباشته است، بنابراین استراتژی ما تغییر نخواهد کرد.
او هشدار داد که این می تواند به یک “وضعیت ضد اپیدمی عادی شده تبدیل شود که ممکن است دوباره در آینده با آن مواجه شویم”.
در حدود 100 کیلومتر دورتر، سوژو – که حدود 13 میلیون نفر جمعیت دارد – جاذبه های توریستی را تعطیل کرد و ساکنان را ملزم به ارائه نتایج آزمایش منفی برای ترک شهر کرد.
مقامات پکن برای هرگونه شیوع احتمالی در آستانه بازی های المپیک زمستانی در فوریه که شاهد هجوم ورزشکاران، رسانه ها و مقامات خارجی خواهد بود، در حالت آماده باش هستند.
پس از پیدا شدن تماس نزدیک یکی از بیماران شانگهای، همه مدارس در شهر کوچک اقماری شوژو بسته شدند، که دو میلیون نفر از ساکنان این شهر را نیز از خروج از شهر با اتوبوس جلوگیری کرد.
رسانه های دولتی گزارش دادند که یک پردیس دانشگاهی در همسایگی هانگژو پس از اینکه مشخص شد یکی از کارکنان تماس نزدیک با یک مورد تایید شده دارد، قرنطینه شد.
رسانه های دولتی گزارش دادند که با عزم رهبری برای میزبانی بازی های المپیک بدون کووید، پارک المپیک پکن قبلاً به عنوان بخشی از حباب “حلقه بسته” این رویداد بسته شده است.