پس از دستگیری دیروز عمران خان، ارتش برای حفظ نظم و قانون در پنجاب پاکستان مستقر شد

پنجاب (پاکستان): به گزارش داون، در پی اعتراضات ناشی از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور در روز سه شنبه، نیروهای ارتش در استان پنجاب پاکستان مستقر شده اند تا نظم و قانون را حفظ کنند.
«دولت فدرال، در اجرای اختیارات اعطا شده به موجب ماده ۲۴۵ قانون اساسی و بخش ۴ (۳) (۲) قانون ضد تروریسم، ۱۹۹۷ (برای انجام وظایفی که در قانون مذکور مشخص شده است)، خرسند است اجازه دهد. وزارت کشور پاکستان در یک دستور رسمی اعلام کرد: استقرار نیروها / دارایی های ارتش پاکستان برای حفظ نظم و نظم در سراسر استان پنجاب به منظور کمک به قدرت مدنی.
در اطلاعیه ای آمده است: «تعداد دقیق نیروها/دارایی ها، تاریخ و منطقه استقرار توسط دولت استانی با مشورت MO Dte، GHQ تعیین خواهد شد.»
دولت‌های پنجاب و بلوچستان روز سه‌شنبه در پاسخ به اعتراض‌هایی که در سرتاسر منطقه پس از دستگیری عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) در استان‌های متبوعشان برگزار شد، بخش 144 را اعمال کردند. پرونده القادر تراست.
معترضان خشمگین در واکنش به بازداشت عمران خان به ساختمان‌های دولتی یورش بردند و جاده‌ها را مسدود کردند و مقامات را بر آن داشتند که بخش 144 را به اجرا بگذارند.
در حالی که شکایت وی علیه تراست دانشگاه القادر هنوز در دادگاه پاسخگویی ویژه در حال رسیدگی است، خان توسط گروهی از وکلا شامل خواجه حارث، وکیل مدافع علی گوهر و وکیل علی بخاری وکالت دارد.
به گزارش تلویزیون سما، دولت موقت پنجاب رنجرز پاکستان را وارد کرده است و خدمات تلفن همراه و اینترنت این استان به حالت تعلیق درآمده است.
تصمیمات مهمی برای رسیدگی به وضعیت نظم و قانون در سراسر استان در جلسه کمیته اطلاعات استان به ریاست منشی ارشد اضافی وزارت کشور اتخاذ شد.
در پی ناآرامی های جاری، دولت اسلام آباد همچنین بخش 144 را در قلمرو پایتخت اجرا کرد.