پلیس اقامتگاه عمران خان در لاهور را جستجو می کند

اسلام آباد: روز جمعه در حالی که پلیس اقامتگاه عمران خان، نخست وزیر سابق را برای یافتن مظنونینی که در حملات به تأسیسات نظامی و دولتی پس از دستگیری وی دست داشتند، بازرسی کرد، تنش در لاهور حاکم شد.
تیمی از افسران ارشد پلیس به رهبری کمیسر لاهور، پس از دریافت حکم تفتیش مقامات از یک دادگاه ضد تروریسم، از اقامتگاه زمان پارک رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) بازدید کردند.

بعد از رفتن تیم، افسر ارشد امنیتی عمران افتخار غمان به خبرنگاران گفت که پلیس پنجاب “دست خالی” بازگشته است. غمان گفت: «تنها چیزی که به اینجا رسیدند چای و بیسکویت بود.
ما درهای خانه را به روی آنها در مقابل شما (رسانه ها) باز کردیم. حالا شما از آنها بپرسید که چه چیزی به دست آورده اند.
با این حال، وزیر موقت اطلاعات استان پنجاب، امیر میر، گزارش ها مبنی بر حمله به اقامتگاه نخست وزیر سابق را رد کرد و گفت که تیم دولتی برای نهایی کردن “SOPs برای بازرسی خانه” به آنجا اعزام شده است.

رهبر 70 ساله حزب تحریک انصاف در روز جمعه در توئیتی از “سرکوب بی سابقه” حزب خود و حامیان آن انتقاد کرد. «ذهنیت پشت سرکوب بی‌سابقه و حکومت کنونی وحشت که تحریک انصاف و حامیان آن تحت تأثیر قرار می‌گیرند (که حتی در زمان حکومت‌های نظامی ضیاء و مشرف نیز شاهد آن نبودیم) این است که ما پاکستانی‌ها مانند گله‌ای از گوسفند هستیم که می‌توان آن‌قدر ترسید. عمران گفت، با ملایمت در برابر این نمایش قدرت برهنه تعظیم کنید.
«خب، ما این کار را نخواهیم کرد، زیرا ما انسان‌ها و «امت» (پیروان) بزرگ‌ترین رهبر همه زمان‌ها هستیم، کسی که ما را به خدا عهد کرد که در برابر هیچ‌کس به جز تعظیم نخواهیم کرد. به او (عالی)» وی افزود.

مقامات پس از به آتش کشیدن اموال عمومی و تأسیسات دفاعی بازداشت عمران در 9 مه، سرکوب کارگران و رهبران PTI را آغاز کردند.
حزب تحریک انصاف ادعا می کند که بیش از 7000 رهبر حزب و کارگر، از جمله زنان، در بازداشت دستگیر و شکنجه شده اند.
عمران در گفتگو با روزنامه نگاران گفت که از زمان آغاز اعتراضات خشونت آمیز در کشور، هیچ گفتگویی با دستگاه (نظامی) نداشته است. رئیس حزب تحریک انصاف گفت: “رئیس فعلی ارتش آشکارا با من مشکلاتی دارد.”

عمران خان، نخست‌وزیر اسبق پاکستان: «حتی در زمان رژیم مشرف، من تا این حد بلند دستی ندیده‌ام»

01:21

عمران خان، نخست‌وزیر اسبق پاکستان: «حتی در زمان رژیم مشرف، من تا این حد بلند دستی ندیده‌ام»