پلیس بریتانیا 2 نفر را در تحقیقات در مورد بن بست تگزاس دستگیر کرد

لندن: پلیس انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد دو نوجوان را در تحقیقات خود درباره یک تبعه بریتانیایی مسلح که چهار نفر را در جریان یک بن بست 10 ساعته در کنیسه ای در تگزاس گروگان گرفته بود، دستگیر کرده است.
پلیس منچستر بزرگ نامی از مظنونان و اینکه آیا آنها با اتهامی روبرو هستند یا خیر. آنها آنها را نوجوانانی توصیف کردند که برای بازجویی در بازداشت بودند.
کیتی شومونت، سخنگوی اف بی آی دالاس، سوالاتی را به پلیس در منچستر ارجاع داد.
یک خاخام که در میان چهار نفری که در کنیسه ای در تگزاس گروگان گرفته شده بود، یکشنبه گفت که اسیر مسلح آنها در پایان درگیری 10 ساعته “به طور فزاینده ای جنگ طلب و تهدید آمیز” شد، که با هجوم یک تیم SWAT FBI به ساختمان و ربوده کننده پایان یافت. مرگ.
مقامات گروگان گیر را یک تبعه بریتانیایی 44 ساله به نام مالک فیصل اکرم شناسایی کردند که شنبه شب پس از فرار آخرین گروگان ها از جماعت بث اسرائیل در حوالی ساعت 9 شب کشته شد. ، اما انگیزه احتمالی آن تا بعدازظهر یکشنبه ارائه نشده بود.
خاخام چارلی سیترون واکر، آموزش های امنیتی را که جماعت حومه فورت ورث در طول سال ها برای تحمل او و سه گروگان دیگر از این مصیبت دریافت کرده است، عنوان کرد که او آن را آسیب زا توصیف کرد.
سیترون واکر در بیانیه ای گفت: «در آخرین ساعت بحران گروگان گیری ما، فرد مسلح به طور فزاینده ای جنگ طلب و تهدیدکننده شد. بدون دستورالعملی که دریافت کردیم، ما نمی‌توانستیم در هنگام بروز وضعیت، اقدام و فرار کنیم.»
پرزیدنت جو بایدن این قسمت را یک اقدام تروریستی خواند. شنیده می‌شد که اکرم در جریان مستقیم فیس‌بوک این سرویس‌ها غرغر می‌کرد و خواستار آزادی عافیه صدیقی، عصب‌شناس پاکستانی مظنون به ارتباط با القاعده بود که به تلاش برای کشتن افسران ارتش ایالات متحده در افغانستان محکوم شد.
بایدن روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در فیلادلفیا گفت اکرم ظاهراً در خیابان ها سلاح خریداری کرده است.
به گفته یک فرد آشنا که خواست نامش فاش نشود، بازرسان فدرال معتقدند که اکرم اسلحه دستی مورد استفاده در گروگان گیری را در یک فروش خصوصی خریداری کرده است. یک مقام اجرای قانون گفت که اکرم حدود دو هفته پیش در فرودگاه بین المللی جان اف کندی در نیویورک وارد ایالات متحده شد.
ویدئویی از ایستگاه تلویزیونی دالاس WFAA مردم را نشان می‌دهد که از دری از کنیسه بیرون می‌دوند و مردی که اسلحه‌ای در دست دارد، چند ثانیه بعد در همان در را باز می‌کند قبل از اینکه بچرخد و آن را ببندد. لحظاتی بعد صدای چندین تیر و سپس صدای انفجار شنیده شد.
بایدن گفت: «مطمئن باشید، ما متمرکز هستیم. دادستان کل متمرکز است و مطمئن است که ما با این نوع اعمال برخورد می کنیم.
به گفته یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اکرم اخیراً با ویزای توریستی از بریتانیای کبیر وارد ایالات متحده شده است زیرا قرار نبود اطلاعات عمومی باشد. پلیس متروپولیتن لندن در بیانیه ای اعلام کرد که پلیس مبارزه با تروریسم این کشور در حال برقراری ارتباط با مقامات آمریکایی درباره این حادثه است.
مت دسارنو، مامور ویژه اف‌بی‌آی، گفت که گروگان‌گیر به طور خاص روی موضوعی متمرکز بود که مستقیماً با جامعه یهودی ارتباط نداشت. مشخص نبود چرا اکرم کنیسه را انتخاب کرد، اگرچه زندانی که صدیقی در آن دوران محکومیت خود را می گذراند در فورت ورث است.
مایکل فینفر، رئیس جماعت، در بیانیه ای گفت: «یک در یک میلیون احتمال وجود داشت که مرد مسلح جماعت ما را انتخاب کند.»
مقامات از گفتن اینکه چه کسی به اکرم شلیک کرده است خودداری کرده اند و گفته اند که هنوز در دست بررسی است.
مقامات گفتند که پلیس ابتدا در حوالی ساعت 11 صبح به کنیسه فراخوانده شد و مردم بلافاصله پس از آن از محله اطراف تخلیه شدند.
خدمات روز شنبه برای مدتی در صفحه فیس بوک کنیسه به صورت زنده پخش می شد. Fort Worth Star-Telegram گزارش داد که در طول پخش زنده، گاهی اوقات صدای مردی عصبانی شنیده می‌شود که در مورد دین صحبت می‌کند، که نشان نمی‌دهد در داخل کنیسه چه اتفاقی می‌افتد.
کمی قبل از ساعت 2 بعدازظهر، مرد گفت: «باید کاری بکنی. من نمی‌خواهم این مرد را مرده ببینم.» لحظاتی بعد، خوراک قطع شد. سخنگوی شرکت متا پلتفرم، جانشین شرکت فیسبوک، بعدا تایید کرد که فیس بوک این ویدئو را حذف کرده است.
به گفته یک مقام مجری قانون که مجاز به گفتگو درباره تحقیقات در حال انجام با نام نبود و به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، اکرم در جریان مذاکرات از تلفن خود برای برقراری ارتباط با افراد دیگری غیر از مجریان قانون استفاده کرد.
چندین نفر شنیدند که گروگان‌گیر از صدیقی به عنوان «خواهر» خود در پخش زنده یاد می‌کند. اما جان فلوید، رئیس هیئت مدیره بخش هیوستون شورای روابط آمریکایی-اسلامی – بزرگترین گروه مدافع مسلمانان در کشور – گفت که برادر صدیقی، محمد صدیقی، در این موضوع دخالتی نداشت.
فلوید که همچنین مشاور حقوقی محمد صدیقی است، گفت: «ما می‌خواهیم ضارب بداند که اقدامات او شرورانه است و مستقیماً به کسانی از ما که به دنبال عدالت برای دکتر عافیه هستیم، تضعیف می‌کند.
ویکتوریا فرانسیس، ساکن تگزاس، که گفت حدود یک ساعت پخش زنده را تماشا کرده است، گفت که شنیده است که این مرد علیه آمریکا شعار می دهد و ادعا می کند بمب در اختیار دارد. بایدن گفت به رغم تهدیدها ظاهراً هیچ ماده منفجره ای وجود نداشته است.
او در سراسر نقشه بود. او خیلی عصبانی بود و هر چه بیشتر عصبانی می شد، تهدیدهای بیشتری انجام می داد، مثل اینکه من همان پسری هستم که بمب را در اختیار دارد. اگر اشتباهی مرتکب شوید، همه اینها به عهده شماست. فرانسیس گفت و او به آن می خندید. او به وضوح در مضیقه شدید بود.» Colleyville، جامعه ای با حدود 26000 نفر، در حدود 15 مایلی (23 کیلومتری) شمال شرقی فورت ورث قرار دارد. تا صبح یکشنبه، محیط پلیس در اطراف کنیسه به نصف بلوک در هر دو جهت کوچک شده بود و ماموران FBI دیده می شدند که به داخل و خارج ساختمان می روند. تابلویی با مضمون “عشق” – با “o” جایگزین شده با ستاره داوود – در چمن همسایه کاشته شد.
سیترون واکر که یکشنبه به بیرون خانه اش رسید، از صحبت طولانی در مورد این قسمت خودداری کرد. همانطور که می توانید تصور کنید کمی غافلگیر کننده است. دیروز جالب نبود.” او به AP گفت.
اندرو مارک پیلی، خاخام دالاس که برای کمک به خانواده ها و گروگان ها پس از آزادی به صحنه فراخوانده شد، گفت که سیترون واکر به عنوان یک حضور آرام و آرامش بخش عمل کرد. اولین گروگان کمی بعد از ساعت 5 بعدازظهر آزاد شد که تقریباً زمانی بود که غذا به افراد داخل کنیسه تحویل داده می شد، اما پیلی گفت که نمی داند آیا این بخشی از مذاکرات بوده است یا خیر.
پیلی درباره اولین گروگانی که آزاد شد، گفت: “او در واقع کمی بی حوصله به نظر می رسید، اما نمی دانم که آیا این یک شوک بود یا فقط همان لحظه.”
سیترون واکر گفت که جماعت او از مقامات محلی و شبکه اجتماعی امن که در سال 2004 توسط ائتلافی از سازمان‌های یهودی تأسیس شد و خود را «سازمان رسمی ایمنی و امنیت» جامعه یهودی در آمریکای شمالی می‌نامد، آموزش دیده‌اند. مایکل مسترز، مدیر عامل این سازمان، گفت که جماعت در ماه اوت آموزش های امنیتی ارائه کرده اند و قبلاً از اکرم مطلع نبوده اند.
این بن‌بست مقامات را به تشدید تدابیر امنیتی در مکان‌های دیگر، از جمله شهر نیویورک سوق داد، جایی که پلیس گفت که حضور خود را «در مؤسسات کلیدی یهودی» از روی احتیاط زیاد افزایش داده است.
نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در توییتر خود نوشت: «این رویداد یادآور این است که یهودی ستیزی هنوز زنده است و ما باید به مبارزه با آن در سراسر جهان ادامه دهیم.»