پلیس فرانسه در حالی که راست افراطی زمور اولین تجمع خود را برگزار می کند، در حالت آماده باش است

پاریس: اریک زمور، نامزد راست افراطی ریاست جمهوری فرانسه، اولین تجمع رسمی مبارزاتی خود را روز یکشنبه در استادیومی در خارج از پاریس برگزار می کند و پلیس به دلیل خطر درگیری با معترضان در حالت آماده باش قرار دارد.
زمور، نویسنده و کارشناس تلویزیونی 63 ساله، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در انتخابات آوریل آینده شرکت خواهد کرد و به میدان رقیبانی می‌پیوندد که به دنبال برکناری امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور میانه‌رو هستند.
اولین تظاهرات او درست یک روز پس از آن برگزار شد که حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه والری پکرس، وزیر سابق بودجه را به عنوان نامزد خود انتخاب کرد.
آنتوان دیرز، سخنگوی گروه دوستان اریک زمور، روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت: «میزان شور و شوق باورنکردنی است، در حالی که سایر نامزدها در اتاق های نیمه خالی حضور داشتند. “ما انتظار افراد زیادی را داریم.”
طبق کمپین زمور، حدود 19000 نفر برای این رویداد ثبت نام کرده اند، که باعث شد او یک سالن کنسرت را با فضای نمایشگاهی با ظرفیت بزرگتر در حومه ویلپنت در شمال شرقی پایتخت عوض کند.
پلیس برای فعالان چپ افراطی و آنارشیست‌هایی که سفر زمور به شهر بندری مارسی را مختل کردند، آماده است.
حدود 50 گروه اتحادیه کارگری و جامعه مدنی همچنین خواستار تظاهراتی در پاریس برای محکوم کردن زمور، یک سیاستمدار ضد اسلام و ضد مهاجرت شده اند که گاهی اوقات “ترامپ فرانسه” نامیده می شود و دو محکومیت به سخنان نفرت انگیز دارد.
انتظار می رود چند هزار نفر جمع شوند.
استفان تروسل، رئیس سوسیالیست منطقه سن-سن-دنی، جایی که تظاهرات زمور در آن برگزار می شود، نیز طوماری را راه اندازی کرد و خواستار لغو این تظاهرات شد.
با توجه به سقوط زمور در نظرسنجی ها پس از ورود چشمگیر به سیاست فرانسه در سپتامبر، این رویداد به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تا به حال، او برای انجام رویدادهای تبلیغاتی برای آخرین کتاب خود – “فرانسه حرف آخرش را نگفته است” – به کشور سفر می کرد که به عنوان یک تور پیش از کمپین انتخاباتی بسیار مبدل بود.
علاوه بر مجموعه ای از اشتباهات اخیر، از جمله حادثه انگشت وسط، زمور شاهد فاصله گرفتن چندین چهره با نفوذ راست افراطی از او، از جمله حامی مالی اصلی او بوده است.
نظرسنجی ها نشان می دهد که رای دهندگان در حال حاضر بر این باورند که مارین لوپن، رهبر کهنه کار حزب راست افراطی رالی ملی، رئیس جمهور شایسته تری نسبت به زمور خواهد بود که اکثریت بزرگ او را به شدت تفرقه افکن و متکبر می دانند.
آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اگر انتخابات اکنون برگزار می‌شد، او در دور اول حذف می‌شد و ماکرون پیش از لوپن پیروز می‌شد، اما تحلیلگران هشدار می‌دهند که نتیجه بسیار نامشخص است.
زمور روز سه‌شنبه در یک ویدیوی بسیار غیرعادی که در یوتیوب منتشر شد، پیشنهاد خود را برای ریاست‌جمهوری آغاز کرد، که در آن او در حالی که پشت میز نشسته بود و به سختی به دوربین نگاه می‌کرد، یک سخنرانی را در یک میکروفون قدیمی خواند.
هدف از آن یادآوری سخنرانی معروف ژوئن 1940 ژنرال چارلز دوگل قهرمان جنگ برای ادامه مقاومت در برابر اشغال فرانسه توسط نازی ها بود.
زمور در مورد تصاویر شورش ها، نمازهای اسلامی و حملات تروریستی هشدار داد که فرانسه در خطر “فتح” یا “استعمار” شدن توسط مهاجران است و فرانسوی ها در حال “جایگزینی” هستند.
دوست او رابرت منارد، شهردار راست افراطی شهر بزیرز در جنوب و یک شخصیت با نفوذ در محافل راست افراطی، تظاهرات روز یکشنبه را “یک شرط بندی جسورانه. او باید آن را انجام دهد.”
منارد ویدئوی یوتیوب را “تاریکی آخرالزمانی” توصیف کرد و گفت که زمور باید شروع به طرح پیشنهادات ملموس کند.
زمور در یک مصاحبه در ساعات پربیننده عصر سه‌شنبه شکایت کرد که از او در مورد برنامه‌اش سؤالی نشده است و بنا بر گزارش‌ها، مجری ژیل بولئو را به دلیل سؤال از وی در مورد نظرات گذشته‌اش درباره زنان و مسلمانان توهین کرد.