پلیس می‌گوید سوء استفاده از اتوبوس مهمانی هانوکا لندن به عنوان جنایت نفرت مورد بررسی قرار گرفت

این ویدئو که روز دوشنبه از داخل اتوبوسی به نام “مهمانی هانوکا روی چرخ ها” در مرکز لندن فیلمبرداری شده است، مسافرانی را نشان می دهد که در معرض رگباری از سوء استفاده های ادعایی ضدیهودی قرار گرفته اند.

بر اساس بیانیه روز پنجشنبه پلیس متحرک با این حادثه به عنوان جنایت نفرت برخورد می کند. به گفته این نیرو، هیچ مجروحی گزارش نشده و کسی دستگیر نشده است.

در بیانیه Met آمده است: «سرنشینان اتوبوس یهودی بودند و ظاهراً سوء استفاده از آنها ماهیتی یهودستیزانه داشت. با این حال، در حالی که پلیس در مسیر بود، اتوبوس “محل را ترک کرد تا از هرگونه درگیری بیشتر جلوگیری شود.”

در این ویدیو شنیده می شود که مسافران می گویند “ما یهودی هستیم” و “باید بریم”. این ویدئو نشان می دهد که یکی از مردان گروه در حال حرکت اتوبوس با کفش خود به اتوبوس ضربه می زند.

خاخام Shneor Glitsenstein که سوار اتوبوس بود، این حادثه را یک “حمله یهودستیزی متعصبانه” توصیف کرد.

“اجازه دهید واضح بگویم: عصر روز دوشنبه ما در خیابان های لندن به دلیل یهودی بودن و جشن چانوکا مورد حمله قرار گرفتیم. در حالی که اتوبوس ما هیچ اشاره ای به اسرائیل نداشت، ما مشخصاً یک گروه یهودی بودیم. مردان جوانی که ما را محاصره کردند درگیر نبودند. اعتراض سیاسی؛ این یک حمله متعصبانه ضد یهود در قلب لندن بود که توسط ده‌ها نفر دیگر که در سکوت ایستاده بودند مشاهده کردند.»

ما باید با همبستگی و نه خشونت با جنایات نفرت ستیزانه با یهود مبارزه کنیم

خاخام گفت که حدود 40 جوان برای بزرگداشت دومین شب حنوکا در یک “اتوبوس مهمانی در هوای آزاد” گرد هم آمده بودند. او گفت که شب پس از اینکه گروهی از مردان در حال رقصیدن در خیابان آکسفورد در مرکز لندن به آنها نزدیک شدند، تلخ شد.

گلیسنشتاین گفت: «آنها (مردان) به سرعت پرخاشگر شدند و شروع به ژست‌های توهین آمیز کردند و فریاد زدند «فلسطین را آزاد کن! حداقل یک گلوله بالای اتوبوس، تف کردن به اتوبوس و کوبیدن به شیشه‌ها با کفش‌هایشان.»

گلیتسنشتاین افزود: پس از حرکت اتوبوس، «پارتی هانوکا روی چرخ‌ها» ادامه یافت.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، این فیلم را “ناراحت کننده” توصیف کرد.

جانسون روز پنجشنبه در توییتی نوشت: «نژادپرستی از هر نوعی در جامعه ما هرگز قابل تحمل نخواهد بود و ما به هر کاری که بتوانیم برای ریشه کن کردن آن انجام خواهیم داد.»

صادق خان، شهردار لندن روز چهارشنبه در توییتی گفت: “یهود ستیزی هیچ جایگاهی در جامعه ندارد و من این اقدامات مشمئز کننده را کاملا محکوم می کنم. هیچ کس نباید این را تجربه کند. اگر اطلاعاتی در مورد این حادثه دارید، از شما می خواهم آن را گزارش کنید. “