پلیس نیجریه می گوید سه شهروند چینی در نیجریه ربوده شدند

مکوردی، نیجریه: پلیس نیجریه گفت مردان مسلح سه شهروند چینی شاغل در منطقه شمال مرکزی این کشور را ربودند که آخرین حادثه در چرخه خشونت در پرجمعیت ترین کشور آفریقاست.
افراد مسلح همچنین دو نیجریه ای را که با مهاجران خارجی در یک نیروگاه برق آبی در حال ساخت در ایالت نیجر، همسایه ابوجا، پایتخت نیجریه، کار می کردند، کشتند.
واسیو آبیودون، سخنگوی پلیس روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که کارگران در حال نصب یک دکل خط انتقال در کارخانه در روستای گوساسه بودند که مهاجمان وارد شدند و تیراندازی کردند.
ابیودون گفت: «تیم تاکتیکی پلیس متصل به تأسیسات، هولوم‌ها را در یک دوئل اسلحه درگیر کردند، در حالی که چهار نفر از خارج‌نشینان نجات یافتند،» و افزود که یکی از کارگران چینی و دو کارگر محلی با گلوله مجروح شدند.
او گفت که “تعقیب تهاجمی” برای نجات سه گروگان در جریان است.
بر اساس بیانیه ای که در وب سایت سفارت چین منتشر شده است، کوی جیانچون، سفیر چین روز پنجشنبه با عثمان آلکالی بابا، رئیس پلیس نیجریه دیدار کرد و از او خواست تا با نگرش «تحمل صفر» با جنایات مربوط به شهروندان چینی به شدت برخورد کند.
کوئی گفت: چین مایل است با نیجریه همکاری کند تا به طور مستمر همکاری در اجرای قانون و امنیت بین دو کشور را تعمیق بخشد. جزئیات دیگر داده نشد.
باندهای جنایتکار تعداد زیادی از خارجیان را در نیجریه ربوده اند، هرچند نیروهای امنیتی در طول سال ها دفعات حملات را کاهش داده اند.
کارگران منطقه نفت خیز جنوب دلتای نیجر اغلب مورد هدف قرار می گیرند. باج برای گروگان ها گاهی به صدها هزار دلار می رسد.
در ماه نوامبر، مقامات چینی یک توصیه مسافرتی صادر کردند و به شهروندان و شرکت‌های خود درباره سفر به مناطق «پرخطر» در نیجریه و سایر بخش‌های آفریقا هشدار دادند.
وضعیت امنیت در سرتاسر نیجریه تحت ریاست جمهوری محمدو بوهاری، ژنرال نظامی بازنشسته که در سال های 1983 تا 1985 به عنوان رئیس نظامی کشور نیجریه خدمت می کرد، پیش از بازگشت به قدرت در سال 2015، بدتر شده است.