پنتاگون: پنتاگون دفتر جدیدی را برای بررسی گزارش های بشقاب پرنده ایجاد می کند

واشنگتن: پنتاگون در حال ایجاد دفتر جدیدی برای بررسی اشیاء پرنده ناشناس است، زیرا این نگرانی وجود دارد که پس از کاوش های گسترده نمی تواند مشاهدات مرموز در نزدیکی مناطق بسیار حساس نظامی را توضیح دهد.
پنتاگون اواخر روز سه شنبه اعلام کرد، کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع، با همکاری مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده، دستور داد تا هیئت تحقیقاتی جدید در دفتر اطلاعات و امنیت وزارت دفاع آمریکا ایجاد شود.
این دستور پنج ماه پس از آن صادر شد که گزارش طبقه بندی شده اطلاعاتی ایالات متحده در مورد یوفوهای احتمالی موجودات بیگانه بی نتیجه بود: می توانست برخی از حوادث گزارش شده را توضیح دهد، اما قادر به توضیح سایر پدیده ها نبود، برخی از آنها توسط خلبانان در نزدیکی مناطق آزمایش نظامی فیلمبرداری شده بود.
دفتر جدید بر روی حوادث در یا نزدیک به مناطق تعیین شده «فضای هوایی با استفاده ویژه» (SUA) تمرکز خواهد کرد که به شدت کنترل شده و به دلیل حساسیت های امنیتی از هوانوردی عمومی مسدود شده است.
ارتش ایالات متحده نگران است که برخی از پدیده های هوایی ناشناس که توسط خلبانان نظامی در گذشته مشاهده شده است، ممکن است نشان دهنده فناوری های رقبای استراتژیک باشد که برای دانشمندان آمریکایی ناشناخته است.
پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تهاجم هر شیء هوایی به SUA ما، نگرانی‌های امنیتی پرواز و عملیات را ایجاد می‌کند و ممکن است چالش‌هایی برای امنیت ملی ایجاد کند».
وزارت دفاع افزود: «گزارش‌های تهاجم – توسط هر شیء هوابرد، شناسایی یا ناشناس – را بسیار جدی می‌گیرد و در مورد هر یک تحقیق می‌کند».
این دفتر جدید، گروه هماهنگ‌سازی و شناسایی شی هوابرد (AOIMSG)، جانشین گروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس نیروی دریایی ایالات متحده نام گرفت.
نظارت بر آن توسط هیئتی از کارشناسان جامعه نظامی و اطلاعاتی انجام خواهد شد.
بررسی رسمی عمدتاً طبقه بندی شده گزارش های بشقاب پرنده که در ژوئن منتشر شد، مشخص کرد که بیشتر حدود 120 حادثه در 20 سال گذشته قابل توضیح است و هیچ ارتباطی با فناوری ناشناخته یا مخفی ایالات متحده یا خارجی ندارد.
اما نمی تواند برخی گزارش ها و فیلم های فریبنده ساخته شده توسط پرسنل نظامی را توضیح دهد.
سال گذشته، پنتاگون ویدئویی را منتشر کرد که هنوز غیرقابل توضیح است که توسط خلبانان نیروی دریایی از اشیایی که با سرعت باورنکردنی حرکت می‌کنند، می‌چرخند و به‌طور مرموزی ناپدید می‌شوند، گرفته شده است.
آزمایش چین در ماه ژوئیه از یک وسیله نقلیه مافوق صوت در حال چرخش کره زمین که قادر به پرتاب موشک جداگانه در حالی که با بیش از پنج برابر سرعت صوت حرکت می کرد، به واشنگتن هشدار داد که پکن ممکن است فناوری هایی داشته باشد که ایالات متحده هنوز توسعه نداده است.