پوناوالا: خانواده پوناوالا 500 کرور روپیه به دانشگاه آکسفورد برای ساخت مرکز تحقیقات جدید واکسن اهدا کردند.

لندن: صاحبان مؤسسه سرم هند، خانواده پوناوالا، از اهدای 50 میلیون پوندی (500 کرور روپیه) به دانشگاه آکسفورد برای ساخت یک مرکز تحقیقاتی جدید با تمرکز بر واکسن‌شناسی خبر دادند.
اهدای سرم Life Sciences که تماماً متعلق به خانواده پوناوالا است، بزرگترین هدیه دانشگاه آکسفورد برای تحقیقات واکسن است. از آن برای ایجاد یک مرکز جدید برای اسکان بیش از 300 دانشمند محقق در پردیس Old Road استفاده خواهد شد.
این ساختمان که ساختمان تحقیقات واکسن‌های پوناوالا نام دارد، دفتر مرکزی و فضای آزمایشگاهی اصلی مؤسسه جنر را در خود جای خواهد داد که واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد/AstraZeneca و همچنین سایر تیم‌های پیشرو آکسفورد مانند آنهایی که واکسن مالاریا را تولید می‌کنند، در آن ساخته شده است.
این ساختمان در همان سایتی ساخته خواهد شد که اخیراً اعلام شده است مرکز علوم همه گیر دانشگاه آکسفورد و این دو ساختمان زیرساخت ها و امکانات پشتیبانی را برای تحقیقات علمی و آموزش آکادمیک به اشتراک خواهند گذاشت و با هم یک مرکز منحصر به فرد را تشکیل خواهند داد که به آمادگی جهانی برای همه گیری کمک می کند.
پروفسور لوئیز ریچاردسون، معاون رئیس دانشگاه آکسفورد، گفت: “دانشگاه روابط دیرینه ای با خانواده پوناوالا دارد و ما خوشحال بودیم که در تابستان 2019 مدرک افتخاری را به کوروش پوناوالا اعطا کنیم تا از کار خارق العاده او در تولید واکسن های ارزان قیمت برای او قدردانی کنیم. جهان در حال توسعه. من خوشحالم که از طریق این هدیه سخاوتمندانه می توانیم کار خود را بر روی واکسن هایی که برای سلامت جهانی بسیار حیاتی هستند، پیش ببریم.”
همکاری‌های آتی مؤسسه سرم و مؤسسه جنر شامل توافقی برای مؤسسه سرم برای تولید و توسعه واکسن امیدوارکننده مالاریا مؤسسه جنر، با عرضه در مقیاس بزرگ، است که در حال حاضر در مرحله آزمایش‌های فاز سوم قرار دارد و کشورهای دارای بار بالای مالاریا را در اولویت قرار می‌دهد.
پروفسور آدریان هیل، مدیر مؤسسه جنر، گفت موفقیت همکاری بین دانشگاه و موسسه سرم در مورد واکسن‌های مالاریا و کووید-19، پتانسیل مشارکت بین دانشگاه‌ها و تولیدکنندگان را برای توسعه و عرضه واکسن‌ها به صورت مقرون‌به‌صرفه در مقیاس برجسته کرد.