پکن با عفونت های دلتا و اومیکرون دست و پنجه نرم می کند زیرا موارد بیشتری از کووید-19 در آستانه بازی های المپیک زمستانی ظاهر می شود.

پکن: پکن، پایتخت چین، پنج مورد جدید کووید-19 از نوع دلتا را در روز چهارشنبه، چند روز پس از شناسایی اولین مورد Omicron در شهری که برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی از ماه آینده آماده می‌شود، گزارش کرد.
چهار نفر از افراد مبتلا کارمندان یک شرکت سردخانه در منطقه فانگشان هستند. لیو شیائوفنگ، معاون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری پکن (DCP) در یک کنفرانس خبری در اینجا گفت که نفر پنجم که با یکی از آن کارمندان زندگی می کند، در صنعت سردخانه نیز کار می کند.
واریانت دلتا از نمونه ها شناسایی شد. وی گفت: تمامی موارد برای درمان به بیمارستان های تعیین شده منتقل شده اند.
شهری که آماده میزبانی بازی های المپیک زمستانی از 4 فوریه است، اولین مورد از نوع Omicron را در 16 ژانویه گزارش کرد که مقامات بهداشتی را بر آن داشت تا آزمایشات و ردیابی را افزایش دهند.
نگرانی‌ها از آنجایی افزایش یافت که میلیون‌ها نفر در سراسر کشور سفر کردند تا جشن یک هفته‌ای بهار و سال نو چینی را از پایان این ماه جشن بگیرند.
مقامات چینی تنها پرونده Omicron در پکن را مربوط به نامه بین المللی ارسال شده از کانادا به پکن از طریق ایالات متحده و هنگ کنگ می دانند.
به گفته مقامات بهداشتی، تنها مورد Omicron که در پکن شناسایی شد، به یک سند بین‌المللی از کانادا برمی‌گردد و به گفته مقامات بهداشتی، سویه‌های مشابهی در آمریکای شمالی و سنگاپور وجود دارد.
چند روز پیش، نوع Omicron در نزدیکی شهر تیانجین پیدا شد.
روزنامه دولتی چاینا دیلی گزارش داد، از آنجایی که پکن روز شنبه یک مورد انتقال محلی را گزارش کرد، موارد آلوده تا روز چهارشنبه شامل مناطق هایدیان، چائویانگ، فانگشان و فنگتای در شیوع فعلی کووید-19 در پایتخت بوده است.
DCP ردیابی موارد جدید را منتشر کرده و از ساکنانی که در همان مدت در آن مکان ها بوده اند خواسته است تا در اسرع وقت به جوامع محلی گزارش دهند.
لیو گفت که ساکنان نباید پکن را قبل از دریافت نتایج آزمایش اسید نوکلئیک ترک کنند.