پکن: پکن اولین مورد omicron محلی را قبل از المپیک گزارش کرد

هنگ کنگ: به گفته رسانه های دولتی پکن، هفته ها قبل از شروع بازی های المپیک زمستانی، اولین عفونت محلی میکرورون را گزارش کرده است.
فرد مبتلا در منطقه شمال غربی هایدیان این شهر زندگی و کار می کند و در دو هفته گذشته سابقه سفر به خارج از پکن نداشته است. مقامات روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفتند که این فرد علائم را روز پنجشنبه تجربه کرد و روز جمعه برای کووید-19 آزمایش شد.
این عفونت کمتر از سه هفته قبل از مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی در 4 فوریه و حدود دو هفته قبل از شروع جشن های سال نو قمری در چین رخ می دهد.
تاکنون چندین شهر در چین موارد ابتلا به عفونت Omicron را گزارش کرده اند، از جمله شانگهای، شهر غربی شیان، شهرهایی در جنوب استان گوانگدونگ مانند ژوهای و ژونگشان و شهر تیانجین که با سرعت بالا 30 دقیقه از پکن فاصله دارد. ریل.
مقامات در سراسر کشور از ساکنان خواسته اند به جای سفر به شهر خود در سال جدید در شهرهای خود بمانند. چین یک سیاست سختگیرانه «کووید صفر» را اتخاذ کرده است، به طوری که مقامات در تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری، مجتمع‌های مسکونی و حتی کل شهرهایی مانند شیان را مسدود می‌کنند.
مجتمع مسکونی و محل کار این بیمار پکن بسته شده است و مقامات در حال آزمایش انبوه افراد مرتبط با هر یک از مکان‌ها برای ویروس کرونا هستند. به گفته روزنامه دولتی گلوبال تایمز، حدود 2430 نفر تا شنبه شب مورد آزمایش قرار گرفته اند.
چین روز شنبه 119 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که از این تعداد 65 مورد داخلی بود. این کشور از ابتدای همه‌گیری تاکنون 104 هزار و 864 مورد ابتلا را گزارش کرده است.