پکن: چهار هواپیمای ارتش چین وارد منطقه دفاعی تایوان شدند

تایپه: در نمونه دیگری از تهدیدات نظامی فزاینده از سوی پکن، حداقل چهار هواپیمای نظامی چین روز دوشنبه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان (ADIZ) شدند که پنجمین تهاجم در این ماه را رقم زد.
به گزارش تایوان نیوز، دو هواپیمای جنگنده شنیانگ J-11 نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAAF)، یک هواپیمای جنگی ضد زیردریایی Shaanxi Y-8 و یک هواپیمای شناسایی Shaanxi Y-8 در گوشه جنوب غربی ADIZ پرواز کردند.
وزارت دفاع ملی (MND) اعلام کرد، در پاسخ به تهاجم پکن، تایوان هنگام استقرار سامانه‌های موشکی دفاع هوایی برای ردیابی هواپیماهای PLAAF، هواپیما فرستاد و هشدارهای رادیویی صادر کرد.
به گزارش تایوان نیوز، در همین حال، 13 هواپیمای نظامی چین در این ماه به منطقه شناسایی تایوان، از جمله هفت هواپیمای نقطه‌ای و شش هواپیمای جنگنده، حمله کرده‌اند.
این درحالی است که پکن مدعی حاکمیت بر این جزیره دموکراتیک است و تهاجمات نظامی به تایوان را افزایش داده است.
تایوان یک کشور دموکراسی تقریبا 24 میلیون نفری است که در سواحل جنوب شرقی سرزمین اصلی چین واقع شده است.
چین علیرغم اینکه بیش از هفت دهه به طور جداگانه اداره می شود، تهدید کرده است که “استقلال تایوان” به معنای جنگ است.
در اول ژوئن، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، متعهد شد که با تایوان خودمختار اتحاد مجدد را کامل کند و متعهد شد که هرگونه تلاش برای استقلال رسمی این جزیره را از بین ببرد.
به گزارش تایوان نیوز، در دیگر تحولات اخیر، مجلس ملی فرانسه نیز به قطعنامه ای رای خواهد داد که هدف آن حمایت از مشارکت تایپه در مجامع بین المللی است.