پکن: چین تحریم هایی را علیه مقامات آمریکایی به خاطر سین کیانگ اعمال می کند

پکن: چین روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه چهار عضو کمیسیون آزادی‌های مذهبی بین‌المللی دولت آمریکا در تلافی جریمه‌های اعمال شده علیه مقامات چینی به دلیل شکایت از سوء استفاده در منطقه سین‌کیانگ در شمال غربی این کشور اعلام کرد.
تحریم‌های تلافی جویانه به تنش مارپیچ بر سر سین کیانگ می‌افزاید. واشنگتن واردات از منطقه را که ممکن است با کار اجباری انجام شود ممنوع کرده است، در حالی که فعالان خواهان تحریم بازی های المپیک زمستانی در ماه فوریه در پکن هستند. چین اتهامات مربوط به سوء استفاده را رد کرده و قبلاً با انتشار فراخوانی برای تحریم برندهای کفش و پوشاک خارجی واکنش نشان داده است.
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت که رئیس و سه عضو هیئت آمریکایی از بازدید از سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ و ماکائو منع شده‌اند و هرگونه دارایی آنها در این کشور مسدود خواهد شد.
ژائو افراد مورد هدف را نادین مائنزا، معاون رئیس، نوری تورکل و اعضای آنوریما بهارگاوا و جیمز کار معرفی کرد. ژائو هیچ اشاره ای نکرد که آیا آنها دارایی در چین دارند یا خیر.
پس از اعلام تحریم های خزانه داری ایالات متحده در 10 دسامبر علیه دو مقام متهم به دست داشتن در سرکوب اویغورها و دیگر اقلیت های عمدتاً مسلمان در سین کیانگ، چین تهدید کرد که تلافی خواهد کرد. پکن متهم به بازداشت های دسته جمعی، سقط جنین های اجباری و سایر تخلفات است.
خزانه داری شهرت ذاکر، رئیس دولت منطقه از سال 2018 تا اوایل سال جاری، و ارکن تونیاز، که اکنون این سمت را در اختیار دارد و قبلاً معاون رئیس جمهور بوده است، هدف قرار داده است.
ژائو گفت: “ایالات متحده باید به اصطلاح تحریم ها را لغو کند و از مداخله در امور سین کیانگ و امور داخلی چین دست بردارد.” چین پاسخ‌های بیشتری را با توجه به توسعه شرایط انجام خواهد داد.»